نوآوری

متا از ادامه مسیر منصرف شد: دلایل لغو تولید هدست جدید

متا از ادامه مسیر منصرف شد: دلایل لغو تولید هدست جدید

به نظر می‌رسد متا تصمیم گرفته است تولید یک هدست واقعیت ترکیبی سطح بالا که در دست توسعه داشت، احتمالا جانشین Meta Quest Pro، را به دلیل فروش ضعیف Apple Vision Pro لغو کند.

به گزارش سرویس نوآوری رسانه اخبار فناوری تک تایمز، پیش از این تصور می‌شد که این دستگاه با نام داخلی La Jolla (محله‌ای در کالیفرنیا) در سال 2027 به بازار عرضه شود.

Andrew Bosworth، مدیر ارشد فناوری متا، در مورد این گزارش اظهار نظر کرده است و گفته است که شرکت “همواره در حال توسعه بسیاری از نمونه‌های اولیه” است و تصمیماتی مانند این رایج است. “ما با برخی پیش می‌رویم، برخی دیگر را کنار می‌گذاریم”، Bosworth گفت.

از این نظر به نظر می‌رسد متا همچنان به دستگاه‌های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی به طور کلی متعهد است و در واقع انتظار داریم ماه آینده یک هدست نسبتاً مقرون به صرفه به نام Meta Quest 3S را شاهد باشیم.

کاهش هزینه

بخشی از دلیل لغو، بر اساس گزارش The Information، این است که هدست از نمایشگرهای گران قیمت micro-OLED استفاده می‌کرد که رسیدن به هدف قیمت زیر 1000 دلار (تقریباً 755 پوند / 1470 دلار استرالیا) را بسیار دشوار می‌کرد.

با این حال، به نظر می‌رسد واکنش مصرف‌کنندگان به Apple Vision Pro با قیمت 3499 دلار / 3499 پوند / 5999 دلار استرالیا نیز در این تصمیم نقش داشته است. حتی افرادی که هدست اپل را خریداری می‌کنند نیز اغلب آن را پس می‌فرستند و گزارش‌هایی مبنی بر توقف توسعه Vision Pro 2 وجود داشته است.

دستگاه مورد نظر ممکن است Meta Quest Pro 2 باشد: این یک قطعه سخت‌افزاری است که ما زیاد درباره آن نشنیده‌ایم، اما صحبت‌ها این بوده است که LG ممکن است در ساخت صفحه نمایش‌های OLED آن دخیل بوده باشد. نام رمز La Jolla نیز قبلاً در شایعات ظاهر شده است.

نوشته های مرتبط

پیکسل 9 پرو فراتر از یک دستیار صوتی یک همراه هوشمند

امیر

این سایت از کوکی استفاده می کند. پذیرفتن بیش تر بخوانید