گیمینگ

PS5 Pro با قدرت رندرینگ و ردیابی پرتو بی‌نظیر

PS5 Pro با قدرت رندرینگ و ردیابی پرتو بی‌نظیر

وجود PS5 Pro مدت‌ها در طول سال 2024 به لطف نشت‌ها و شایعات مختلف مورد بحث قرار گرفته بود، اما آخرین State of Play که در اواخر ماه مه پخش شد، هیچ اعلامیه‌ای برای سخت‌افزار جدید ارائه نکرد. با نزدیک شدن تابستان به پایان، برخی از طرفداران تعجب کردند که آیا نسخه قدرتمندتر پلی‌استیشن 5 به تعویق افتاده است یا خیر. با این حال، در بازی‌کام 2024 که این هفته در کلن برگزار می‌شود، توسعه‌دهندگان شروع به صحبت کردند.

به گزارش سرویس گیمینگ رسانه اخبار تکنولوژی عصر فناوری تک تایمز، در یک پخش زنده اخیر، وبسایت ایتالیایی Multiplayer ذکر کرد که از یک توسعه‌دهنده شنیده است که آن‌ها بازی خود را به دلیل عرضه قریب‌الوقوع PS5 Pro به تعویق انداخته‌اند. می‌توانم تأیید کنم که من نیز در یکی از قرارهای خود در بازی‌کام 2024 چیزی مشابه شنیدم.

بدون اینکه حتی من اصرار کنم، یک توسعه‌دهنده که نام او را آشکارا نخواهم گفت، بیان کرد که مشخصات PS5 Pro را دریافت کرده است و اطمینان دارد که Unreal Engine 5 در سخت‌افزار جدید نسبت به پلی‌استیشن 5 معمولی بسیار بهتر اجرا خواهد شد. با توجه به شرایطی که Multiplayer فاش کرد، مطمئن هستم که این همان توسعه‌دهنده‌ای نیست که با او صحبت کرده‌اند. علاوه بر این، استودیویی که من از آن شنیدم، به هیچ وجه استودیوی بزرگی نیست، که نشان می‌دهد مشخصات و جزئیات سخت‌افزار در حال حاضر در دست تعداد زیادی از سازندگان بازی است.

به همین ترتیب، منطقی است که انتظار اعلام رسمی نزدیک باشد. با نگاهی به PS4 Pro، این کنسول در 7 سپتامبر 2016 اعلام شد و سپس در 10 نوامبر عرضه شد. همان اتفاق ممکن است دوباره رخ دهد، همانطور که یک تحلیلگر صنعت در اواخر ژوئیه پیشنهاد کرد.

در حالی که منتظر هستیم تا سونی آنچه را که در این مرحله کل صنعت به نظر می‌رسد می‌داند اعلام کند، بیایید خلاصه‌ای از قابل‌اعتمادترین نشت‌ها را مرور کنیم:

  • بهبود عملکرد 45% در رندرینگ رستر شده به لطف GPU بزرگتر و حافظه سریع‌تر
  • معماری ردیابی پرتو بسیار بهبود یافته که به‌طور متوسط 2-3 برابر سرعت را ارائه می‌دهد، با قله‌های 4 برابر
  • معماری یادگیری ماشین سفارشی که از 300 TOPS در 8 بیتی برای پشتیبانی از تکنیک ارتقای مقیاس‌بندی PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR)، نسخه سونی از Multi Frame Super Resolution مبتنی بر الگوریتم PlayStation Machine Learning (PSML)، پشتیبانی می‌کند.
  • PSSR یک نسخه تقویت‌شده ML از Temporal Anti-Aliasing Upscaling (TAAU) است که نیاز به ورودی‌هایی مشابه NVIDIA DLSS یا AMD FSR دارد و از خطوط لوله High Dynamic Range (HDR) کاملاً پشتیبانی می‌کند. همچنین برخلاف آخرین نسخه DLSS، نیاز به آموزش در هر بازی ندارد.

این سایت از کوکی استفاده می کند. پذیرفتن بیش تر بخوانید