دستگاه های الکترونیکی مهم

انقلاب در جیب شما، آیفون 16 پرو با قابلیت‌های شگفت‌انگیز

انقلاب در جیب شما، آیفون 16 پرو با قابلیت‌های شگفت‌انگیز

آیفون 16 پرو قرار است در چند هفته آینده رونمایی شود. انتظار می‌رود اپل رویداد سالانه آیفون خود را در اوایل ماه آینده، احتمالاً در 10 سپتامبر برگزار کند. سپس خط تولید آیفون 16 در مدت کوتاهی پس از آن به دست کاربران خواهد رسید. به گزارش دپارتمان موبایل رسانه اخبار فناوری تک تایمز، در اینجا تمام ویژگی‌های جدیدی که انتظار می‌رود به آیفون 16 پرو و پرو مکس بیاید، آورده شده است.

نمایشگرهای بزرگتر

خط تولید آیفون 16 پرو امسال بزرگتر از همیشه خواهد شد. اگرچه آیفون 16 و 16 پلاس استاندارد همان اندازه پیشینیان خود باقی خواهند ماند، اما هر دو 16 پرو و پرو مکس دارای نمایشگرهای بزرگتر خواهند بود.

  • آیفون 16 پرو دارای نمایشگری به اندازه 6.3 اینچ خواهد بود که در مقایسه با 6.1 اینچ آیفون 15 افزایش یافته است.
  • آیفون 16 پرو مکس دارای نمایشگری به اندازه 6.9 اینچ خواهد بود که در مقایسه با 6.7 اینچ آیفون 15 افزایش یافته است.

پنج سال است که اپل استاندارد فعلی 6.1 و 6.7 اینچ نمایشگر را تعیین کرده است و به نظر می‌رسد مشتریان آماده برای چیزی بزرگتر هستند. حتی اگر این افزایش‌ها نسبتاً جزئی باشند، تمام افزایش‌های اندازه برای آیفون در تاریخ به خوبی پذیرفته شده‌اند.

چیپ A18 پرو با تمرکز بر هوش مصنوعی

اپل چیپ A18 را به خط تولید کامل آیفون 16 خود می‌آورد. اما فقط 16 پرو و پرو مکس بهترین نسخه این چیپ را دریافت خواهند کرد: A18 پرو.

مانند هر ارتقای چیپ، انتظار می‌رود که عملکرد پردازنده مرکزی و گرافیکی بهبود یافته‌ای از A18 پرو مشاهده کنید. اما تمرکز اصلی اپل برای ارتقای امسال، به نظر می‌رسد موتور عصبی است.

انتظار می‌رود A18 پرو شامل یک موتور عصبی بسیار بهبود یافته باشد تا عملکرد حتی بهتری از وظایف هوش مصنوعی ارائه دهد. من هیچ شکایتی در مورد اجرای اپل اینتلیجنس روی آیفون 15 پرو نداشتم، اما به نظر می‌رسد بهبود عملکرد هوش مصنوعی یک حرکت آینده‌نگرانه امن است.

گزینه‌های رنگ جدید

سال گذشته اپل تیتانیوم را به خط تولید آیفون پرو معرفی کرد. در حالی که تیتانیوم برای یک پایان خوب است، گزینه‌های رنگ 15 پرو احساس می‌شد که چهار سایه مختلف خاکستری هستند.

امسال انتظار داشته باشید که خط تولید رنگ بهتری از آیفون 16 پرو اپل داشته باشید. رنگ آبی تیتانیوم فعلی با یک رنگ برنزی مانند “بیابانی تیتانیوم”، احتمالاً با برخی از لهجه‌های رز، جایگزین خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که سیاه تیتانیوم امسال تیره‌تر شود، برای یک پایان شبیه‌تر به نیمه شب. همچنین نسخه‌های اصلاح شده طبیعی تیتانیوم و سفید تیتانیوم وجود خواهد داشت.

دکمه ضبط برای استفاده از دوربین

تمام مدل‌های آیفون 16 دکمه فیزیکی جدید دیگری به دست خواهند آورد که به دکمه عمل معرفی شده سال گذشته در خط تولید 15 پرو می‌پیوندد.

این دکمه جدید، که اغلب دکمه “ضبط” نامیده می‌شود، برای استفاده از دوربین طراحی شده است. این دکمه در سمت راست دستگاه، زیر دکمه کناری قرار خواهد گرفت.

دکمه ضبط به شما امکان می‌دهد تا به سرعت عکس در برنامه دوربین بگیرید. همچنین ممکن است از حرکات برای بزرگنمایی و کوچکنمایی و آوردن سوژه‌ها به فوکوس پشتیبانی کند.

دوربین اولترا واید ارتقا یافته

در مورد دوربین‌ها، دوربین اولترا واید (0.5x) آیفون 16 پرو یک جهش بزرگ به 48MP انجام می‌دهد. اولترا واید فعلی فقط 12MP است. این تغییر پاریت بهتر ویژگی با دوربین اصلی 48MP را فراهم خواهد کرد و می‌تواند ضبط بهبود یافته ویدیو فضایی را فعال کند.

зум اپتیکال 5x در آیفون 16 پرو کوچکتر

سال گذشته، آیفون 15 پرو مکس با لنز تله‌فوتو خود زوم اپتیکال 5x به دست آورد. این اولین بار در اخیراً بود که پرو مکس بزرگتر یک مزیت قابل توجه دوربین نسبت به برادر کوچکتر خود داشت.

خوشبختانه، امسال 16 پرو کوچکتر نیز زوم اپتیکال 5x دریافت می‌کند. لنز تله‌فوتو ارتقا یافته آن به هر دو اندازه پرو اجازه می‌دهد تا همان قابلیت‌های زوم را ارائه دهند.

عکاسی بهتر در نور کم

اگرچه قابل توجه‌ترین ارتقای دوربین 16 پرو شامل لنزهای اولترا واید و تله‌فوتو است، اما دوربین اصلی می‌تواند از یک سنسور جدید بهره‌مند شود که باید عکاسی بهبود یافته در نور کم را فعال کند. انتظار داشته باشید که اپل در کنفرانس خود، عکس‌های بهبود یافته حالت شب را نیز برجسته کند.

باتری بزرگتر و بهبود تهویه

هر دو آیفون 16 پرو و پرو مکس امسال ارتقای باتری دریافت می‌کنند. طبق آخرین نشت‌ها:

  • ظرفیت باتری 16 پرو: 3،577 میلی‌آمپر ساعت، در مقایسه با 3،274 میلی‌آمپر ساعت 15 افزایش یافته است.
  • ظرفیت باتری 16 پرو مکس: 4،676 میلی‌آمپر ساعت، در مقایسه با 4،422 میلی‌آمپر ساعت 15 افزایش یافته است.

علاوه بر این، انتظار می‌رود بهبودهای طراحی حرارتی 16 کمک کند تا مشکلات گرم شدن بیش از حد باتری کاهش یابد.

بهبودهای اتصال

اپل قصد دارد با آیفون 16 پرو و پرو مکس ارتقای اتصال را معرفی کند. انتظار می‌رود این موارد شامل پشتیبانی از استاندارد جدیداً معرفی شده Wi-Fi 7 و ارائه یک مودم 5G سریع‌تر برای سرعت‌های سلولی بهتر نیز باشد.

خلاصه آیفون 16 پرو

خط تولید آیفون 16 پرو یک ویژگی قاتل واحد ندارد. با این حال، بهبودهای افزایشی در طیف وسیعی از زمینه‌هایی که کاربران بیشتر به آن‌ها اهمیت می‌دهند، ارائه می‌دهد.

نمایشگرهای بزرگتر، دوربین‌های بهتر و عملکرد باتری بهبود یافته باید همگی به خوبی پذیرفته شوند. اپل اینتلیجنس نیز یک عامل X است که می‌تواند ارتقا را هدایت کند. و مانند هر سال، باید منتظر رونمایی رسمی باشیم تا ببینیم آیا اپل هیچ سورپرایزی در انتظار است یا خیر.

نوشته های مرتبط

پیکسل 9 پرو فراتر از یک دستیار صوتی یک همراه هوشمند

امیر

نرم‌افزار مخرب اطلاعات کاربران مک بوک را هدف قرار می‌دهد

امیر

محو کردن خانه در گوگل مپ: روشی ساده برای جلوگیری از سرقت

امیر

این سایت از کوکی استفاده می کند. پذیرفتن بیش تر بخوانید