مشخصاتی از دستگاه‌های جدید مایکروسافت منتشر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت مایکروسافت همیشه به‌خاطر نوآوری‌هایش توانسته فروش بسیاری را در بازار تجربه کند و جزو محبوب‌ترین برندهای دنیا شود. همان‌طور که می‌دانید این شرکت به تولید یک‌سری از لپ‌تاپ‌ها به‌نام سرفیس می‌پردازد که عموما از کیفیت و مشخصات سطح بالایی بهره می‌برند. به‌تازگی خبرها حاکی از آن هستند که مایکروسافت می‌خواهد از لپ‌تاپ‌های جدید خود پرده بردارد. این دستگاه‌ها سرفیس پرو ۷ و سرفیس لپ‌تاپ ۳ نام خواهند داشت. مثل هر دستگاه دیگری، برخی از مشخصات این کالاهای دیجیتال نیز به بیرون درز کرده است که در زیر به آن‌ها پرداخته‌ایم.

به‌نظر می‌رسد دستگاه‌های جدید مایکروسافت در ماه‌های آینده (به احتمال زیاد قبل از پایان سال ۲۰۱۹) معرفی خواهند شد. البته گفتنی‌ست شاید عرضه آن‌ها به بازارهای جهانی بعد از سال ۲۰۲۰ باشد. لازم به ذکر است یکی از این محصولات در دسته تبلت‌ها و دیگری یک لپ‌تاپ تمام‌عیار محسوب می‌شود. با این‌که گمان می‌رود محصولات آمریکایی جزو بهترین‌های بازار به‌حساب بیایند، اما هنوز خبر یا حتی شایعه‌ای در مورد قیمت مایکروسافت سرفیس پرو ۷ و سرفیس لپ‌تاپ ۳ به بیرون درز نکرده است و باید منتظر باشیم تا مشخصات بیش‌تری از این مدل‌ها منتشر شود.

منابع موثق اشاره می‌کنند که مایکروسافت سرفیس پرو ۷ از فن‌آوری نسل چهارم شبکه تلفن همراه بهره می‌برد. در حقیقت این مدل در خانواده تبلت‌ها قرار می‌گیرد. با این‌ همه با کمک آن می‌توانید هم کارهای معمولی مثل تماس تصویری، چت کردن، عکاسی و بازی کردن را انجام دهید و در عین حال کارهای حرفه‌ای‌تان را مثل نوشتن، برنامه‌نویسی و طراحی را به پایان برسایند. تکنولوژی ۴G نیز این امکان را به شما می‌دهد تا بالاترین سرعت ممکن به شبکه جهانی متصل شوید و به دانلود‌ فایل‌های مورد علاقه‌تان بپردازید. این بدان معناست که بعضی از مدل‌های مایکروسافت سرفیس پرو ۷ از پردازنده قدرت‌مند کوآلکام (که اتفاقا مجهز به مودم نسل چهارم شبکه تلفن همراه است) سود می‌جویند. اخبار نشان می‌دهند این تراشه‌ از معماری جدیدی بهره می‌گیرند که طول عمر باتری دستگاه را به‌طور چشم‌گیری افزایش می‌دهد. اما خوش‌بختانه فن‌آوری ۴G تنها به مدل‌های مجهز به تراشه کوآلکام محدود نمی‌شود، در نسخه‌های مجزه به پردازنده اینتل نیز شما می‌توانید با سرعت زیادی به اینترنت متصل شوید. اما این پردازنده‌ها از نظر قدرت در چه سطحی قرار می‌گیرند؟ محصول کوآلکام و اینتل قدرت بسیار بالایی دارند و به‌لطف آن‌ها قادرید طیف وسیعی از برنامه‌ها و بازی‌ها را در مایکروسافت سرفیس پرو ۷ تجربه کنید. خوش‌بختانه در این مدل درگاه یو‌اس‌بی از نوع C نیز وجود خواهد داشت. حضور این پورت به کاربر این اطمینان را می‌دهد که به‌راحتی می‌تواند موبایل هوشمند خود را به مایکروسافت سرفیس پرو ۷ متصل نماید و فایل‌های خود را منتقل نماید. البته خبر بدی هم برای دارندگان گوشی‌های اپل داریم؛ مایکروسافت سرفیس پرو ۷ از پورت مخصوص دستگاه‌های اپل پشتیبانی نمی‌کند. در ادامه به مشخصات مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ ۳ می‌پردازیم.

برخلاف مدل قبلی، سرفیس لپ‌تاپ ۳ در دسته لپ‌تاپ‌ها قرار می‌گیرد و از این رو به طیف گسترده‌ای از پورت‌ها مجهز شده است. تقریبا هر دستگاهی را می‌توانید به سرفیس لپ‌تاپ ۳ متصل نموده و فایل‌های مختلف را به اشتراک بگذارید. حتی گمانه‌زنی‌هایی نیز در مورد طراحی این مدل به میان آمده است. گفته می‌شود این لپ‌تاپ قدرت‌مند آمریکایی از بدنه‌ای آلومینیومی سود می‌جوید که همان آلیاژی است که در صنعت هوایی برای ساخت هواپیما ساخته می‌گردد. این نوع آلومینیوم مقاومت بسیار بالایی دارد و در طول زمان هیچ مشکلی برایش پیش نخواهد آمد. سرفیس لپ‌تاپ ۳ در چند نسخه به بازار خواهد شد که یکی از آن‌ها مخصوص کسب‌وکارهاست. به این ترتیب استارتاپ‌ها و شرکت‌ها می‌توانند برای طراحی و برنامه‌نویسی از سرفیس لپ‌تاپ ۳ بهره بجویند. این مدل از حافظه ذخیره‌سازی اضافی نیز – مثل SSDها –  پشتیبانی می‌کند. در این صورت نیازی نیست نگران پر شدن حافظه دستگاه باشید، در هر زمان می‌توانید با استفاده‌ از گجت‌های گوناگون حافظه داخلی لپ‌تاپ مایکروسافت را تا چند ترابایت ارتقا دهید. برخلاف شایعات قبلی، سرفیس لپ‌تاپ ۳ با پردازنده AMD معرفی نخواهد شد و احتمالا شرکت تولیدکننده از تراشه اینتل و پردازنده گرافیکی انویدیا برای لپ‌تاپ خود استفاده خواهد کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا مایکروسافت می‌تواند با عرضه این محصولات جدید رقبای خود را مثل ایسوس به حاشیه بازار براند؟ آیا این شرکت موفق به فروش میلیونی دستگاه‌های خود خواهد بود؟ آیا از یک سرفیس استفاده می‌کنید؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع