اسکوتر برقی هیوندای معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هیوندای از نمونه اولیه اسکوتر برقی تاشو خود رونمایی کرد. از این اسکوتر می‌توان برای طی کردن مسافت‌های کوتاه در شهرهای بزرگ استفاده کرد.

هیوندای به‌دنبال سود بردن از محبوبیت اسکوترهای برقی است. خودروساز کره‌ای ابتدا در نمایشگاه 2019 CES از نمونه اولیه اسکوتر برقی خود رونمایی کرد. اسکوتر برق هیوندای مانند خودروهای هیبریدی و برقی این شرکت، نشان هیوندای آیونیک (Hyundai Ioniq) را روی خود دارد و کره‌ای‌ها آن را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که امکان نگه‌داری و شارژ درون محفظه‌ی درِب سمت راننده‌ی خودروی آیونیک فراهم باشد.

نمونه‌ی اولیه از مدل ۲۰۱۹ اسکوتر هیوندای از پیکربندی محرک جلو به محرک عقب تغییر می‌کند؛ اما هنوز تاشو خواهد بود. برخلاف نمونه‌ی اولیه‌ی معرفی‌شده در سال ۲۰۱۷ که چندان به جزئیات فنی پرداخته نشده بود، هیوندای برخی مشخصات اسکوتر برقی مدل ۲۰۱۹ را منتشر کرده است؛ اما هنوز هیچ صحبتی در مورد عرضه‌ی آن به بازار وجود ندارد و شاید خود هیوندای اسکوتر را تولید کند.

اسکوتر جدید که هنوز بی‌نام است از باتری لیتیومی ۱۰.۵ آمپرساعت استفاده می‌کند و بیشینه سرعت حدود ۲۰ کیلومتربرساعت دارد. گفته می‌شود که این اسکوتر برقی می‌تواند تا ۲۰ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند و وزن آن تنها ۷/۷ کیلوگرم خواهد بود.

Hyundai electric scooter / اسکوتر برقی هیوندای

برای مقایسه بد نیست بدانید جدیدترین اسکوتر برقی شرکت حمل‌ونقل الکتریکی لایم (Lime) که Lime-S Generation 3 نام دارد، دارای شعاع حرکتی ۴۸ کیلومتر است و می‌تواند تا بیشینه سرعت ۲۵ کیلومتربرساعت برسد. با این حال وزن اسکوتر لایم بیش از دو برابر اسکوتر هیوندای است. اسکوتر تاشو و محبوب ES2 متعلق به گروه جاگرنات سگ‌وی ناین‌بات (juggernaut Segway-Ninebot Group) هم شعاع حرکتی حدود ۲۵ کیلومتر و وزن ۱۲/۵ کیلوگرم دارد؛ در حالی که بیشینه سرعت آن به ۲۵ کیلومتربرساعت می‌رسد. 

در ادامه بخوانید:

در اسکوتر هیوندای، با قرار گرفتن وزن بیشتر روی بخش عقب، به پایداری حرکتی کمک می‌کند. همچنین مهندسان هیوندای برای بهبود کیفیت سواری، سیستم تعلیق به چرخ جلو اضافه کرده‌اند. گفته می‌شود که آن‌ها قصد دارند سیستم بازیابی انرژی ترمز روی اسکوتر نصب کنند که شعاع حرکتی را حدود ۷ درصد افزایش خواهد داد. صفحه‌نمایش دیجیتال، وضعیت باتری و سرعت حرکت را نشان می‌دهد، در حالی که چراغ‌های جلو و عقب LED نیز وجود دارد.

اسکوتر برقی هیوندای برای طی کردن مسافت‌های نزدیک به خودرو پس از پارک طراحی شده است. یعنی در جاهایی که به خودرو نیاز دارید؛ اما فاصله‌ی پارکینگ تا مقصد نهایی کمی زیاد است، می‌توانید اسکوتر برقی را با خود همراه داشته باشید و از آن برای رسیدن به مقصد نهایی بهره ببرید. هنگامی که نیازی به اسکوتر نباشد هم می‌توان آن را در داخل خودرو نگه‌داری و شارژ کرد. 

2020 Hyundai Ioniq Electric

دونگ‌جین هیون، مدیر تیم رباتیک هیوندای می‌گوید:

اسکوتر برقی شخصی ما باعث می‌شود که طی کردن مسیرهای کوتاه به مقصد نهایی بسیار لذت‌بخش باشد، ضمن اینکه به کاهش ترافیک و انتشار گازهای آلاینده در مراکز شهرها کمک می‌کند.

دانلود

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع