قابلیت‌های جدید گوگل مپس | تکفارس

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوگل مپس به ویژگی‌های فراوان و کارآمد مجهز شده تا برای مثال شما بتوانید خانه یا هتل‌تان را پیدا کنید، در آزادراه‌ها و بزرگ‌راه‌ها گم نشوید و بهترین رستوران‌های اطراف را شناسایی نمایید. اما به‌نظر می‌رسد بهترین برنامه مسیریابی و نقشه اندورید کامل‌تر نیز خواهد شد. همین حالا برنامه‌هایی در بازار به‌چشم می‌خورند که با کمک آن‌ها می‌توانیم قیمت سرویس‌های اینترنتی مختلف را مانند تاکسی اینترنتی و دوچرخه اشتراکی را مقایسه کنیم. اما دیگر نیازی به این برنامه‌ها ندارید، از آن‌جا که گوگل مپس به‌زودی به تمامی این ویژگی‌ها مجهز خواهد شد.

معمولا وقتی از تاکسی اینترنتی صحبت کنیم، ناخودآگاه برندهایی مثل اوبر و لیفت در ذهن‌مان حک می‌شوند. برای استفاده از سرویس‌های هر کدام از برنامه‌ها باید اقدام به نصب آن‌ها کرد و گفتنی‌ست بیش‌تر برنامه‌ها قیمت‌های متفاوتی برای سرویس‌های خود دارند. برای همین ممکن است در یک ساعتی اوبر گران‌‌تر از لیفت باشد. برای همین نیاز به مقایسه دارید تا همیشه با حداقل هزینه به محل کار یا خانه‌تان برسید. خوش‌بختانه در به‌روزرسانی بعدی گوگل می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید. در همان تب ترانزیت در گوگل مپس سرویس‌های گوناگون تاکسی‌های اینترنتی درج شده است که با کلیک بر روی هر کدام به برنامه مربوطه هدایت می‌شوید تا سفر خود را‌ آغاز کنید. این قابلیت‌ ابتدا در چند شهر فعال خواهد شد و به‌زودی شاهد فراگیری آن در کل ایالات متحده خواهیم بود. همچنین امیدواریم این قابلیت به تمامی کشورها ورود پیدا کند. شاید روزی با کمک گوگل مپس نیز بتوانیم قیمت سرویس‌های تاکسی‌های اینترنتی ایرانی را مقایسه نماییم! برای استفاده از این قابیت در قدم اول باید مبدا خود را مشخص کنید، سپس مقصد را اعلام نمایید. بعد از این پروسه گوگل مپس در چند ثانیه سرویس‌های موجود را نشان می‌دهد و قیمت هر یک درج شده است.

اما این قابلیت تنها محدود به تاکسی‌های اینترنتی نیست. گوگل مپس این امکان را به شما می‌دهد تا به مقایسه قیمت استارتاپ‌های مختلف حوزه اتوبوس بپردازید. دوچرخه‌های اشتراکی نیز در گوگل مپس حضور خواهند داشت. شرکت‌های مختلف با ثبت‌نام و احراز هویت می‌توانند سرویس‌های خود را به کاربران گوگل مپس نشان دهند و سپس شما می‌توانید ارزان‌ترین یا بهترین سرویس را انتخاب کنید. همچنین اطلاعات مفید دیگری نیز در کنار قیمت و نام سرویس دریافت می‌کنید. به‌عنوان مثال گوگل مپس کم و بیش می‌تواند زمان رسیدن تاکسی یا اتوبوس مورد نظر به موقعیت مکانی شما را حدس بزند. در ضمن قابلیتی نیز با نام علاقه‌مندی‌ها تدارک دیده شده است. برای مثال کاربری که از تاکسی‌های اینترنتی، دورچرخه‌های اشتراکی و اتوبوس‌ها بهره می‌برد، می‌توان برند مورد علاقه خود را به لیست اضافه کند تا به‌طور پیش‌فرض گوگل مپس سرویس آن شرکت را انتخاب کند. به این ترتیب کارها سریع‌تر از قبل انجام خواهند شد. ناگفته نماند این به‌روزرسانی در هفته آینده برای اندروید و آی‌او‌اس عرضه خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا با افزودن این ویژگی شاهد افزایش محبوبیت گوگل مپس خواهیم بود؟ آیا این قابلیت در همه کشورها فعال خواهد بود؟ آیا در حال حاضر برای مسیریابی از گوگل مپس استفاده می‌کنید؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع