۱۹ شهریور؛ تاریخ رونمایی رسمی آیفون‌های ۲۰۱۹

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

کمپانی اپل رسما اعلام کرد که در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) از نسل جدید آیفون‌های خود رونمایی به عمل خواهد آورد. شرکت اصلی اپل در ایالت کالیفرنیا آمریکا به تازگی دعوت‌نامه‌هایی را برای مطبوعات با عنوان “By innovation only” ارسال نموده است. بر اساس این دعوتنامه، مراسم رونمایی از آیفون‌های ۲۰۱۹ در تئاتر استیو جابز در داخل محوطه‌ی مدرسه‌ی اپل از ساعت ۱۰ صبح (به وقت ایالات متحده) در تاریخ مذکور آغاز خواهد شد.

سری آیفون ۱۱ باید در کانون توجهات قرار گیرد

از سال ۲۰۱۲ تا به امروز، کمپانی اپل بر اساس یک سنت همیشگی، در ماه سپتامبر هر سال از نسل جدید گوشی‌های آیفون خود رونمایی به عمل می‌آورد و اکنون نیز انتظار نمی‌رفت که بخواهد سنت هرساله‌ی خود را تغییر دهد. این کمپانی هنوز جزئیات برنامه‌ی خود را اعلام نکرده است ولی بر اساس خبرهای منتشر شده، گویا آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس قرار است از ماه آینده در بازار عرضه گردد. این آیفون‌ها به ترتیب به عنوان جایگزین‌های آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS مکس که سال گذشته معرفی شدند، خواهند شد و انتظار می‌رود تا یک سری تغییرات داخلی و ظاهری در نسل جدید آیفون‌ها صورت گرفته باشد.

19 شهریور

از نظر مشخصات داخلی، پردازنده‌ی A12 Bionic که سال گذشته بر روی آیفون‌های ۲۰۱۸ بکار رفت قرار است با A13 Bionic جایگزین گردد و سیستم‌عامل iOS 13 بر پایه‌ی این پردازنده بر روی نسل جدید آیفون‌ها اجرا شود. از نظر طراحی ظاهری بزرگترین تغییر آیفون‌های ۲۰۱۹، قرارگیری یک ماژول مربعی شکل بر روی پنل پشتی به عنوان پایه‌ی دوربین‌های این نسل از آیفون می‌باشد. دوربین سه‌گانه‌ی این نسل بر روی ماژول مربعی شکل قرار گرفته است که تنها آیفون‌های ۱۱ پرو و پرو مکس دارای دوربین سه‌گانه خواهند بود. اولین سنسور دوربین سه‌گانه ۱۲ مگاپیکسلی، دومین سنسور این دوربین نیز ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت زوم دوبرابری می‌باشد. لازم به ذکر است که هر دو سنسور مذکور، در این دستگاه‌ها قابلیت عکسبرداری با زاویه دید عریض خواهند داشت و بر اساس شایعات منتشر شده گویا می‎‌توانند تا ۱۲۰ درجه از فضای اطراف لنز دوربین را دریافت و ثبت نمایند. همچنین در خصوص کیفیت فیلمبرداری این سنسورها می‌توان به فیلمبرداری ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه اشاره داشت.

گفته می‌شود که کمپانی اپل در حال برنامه‌ریزی و طراحی یک سیستم ضبط صدای استریو با استفاده از میکروفن بروز شده در آیفون‌های ۱۱ می‌باشد. حالت پرتره نیز در بخش دوربین بروز خواهد شد تا بتواند از داده‌های هر سه دوربین و قابلیت هوش مصنوعی دستیار صوتی سیری اپل در این بخش بهره ببرد، همچنین قابلیت برش تصاویر نیز به اپلیکیشن دوربین افزوده خواهد شد. امیدواریم که به منظور بهبود رنگ تصاویر نیز ویژگی‌هایی را ارائه نموده باشد.

ارزان‌ترین گوشی سری آیفون ۱۱ از ماژول دوربین سه‌گانه به عنوان دوربین اصلی برخوردار نخواهد بود اما انتظار می‌رود که قابلیت عکسبرداری تله‌فوتو در این دستگاه تعبیه شده باشد. بر اساس گزارش‌ها، گویا سنسور سلفی ۱۰ مگاپیکسلی که بر روی آیفون XR تعبیه شده بود، بهبود یافته و بر روی نسل جدید این آیفون‌ها تعبیه شده است. سرانجام گویا هر سه مدل دارای یک سیستم ارتقا یافته از Face ID هستند که به اندازه‌ی همان نسل دوم Touch ID اپل، امنیت بالایی خواهد داشت و می‌تواند چهره‌ی افراد را در هر حالتی به خوبی تشخیص دهد.

انتظار می‌رود نسل جدید آیپدها و اپل‌ واچ نیز در این مراسم رونمایی گردند

درحالی که اپل تمامی تمرکز اصلی خود را بر روی معرفی نسل جدید آیفون‌های خود گذاشته است، گویا قصد دارد در حاشیه‌ای از این مراسم بزرگ، همانند سنت گذشته، از نسل جدید آیپدها و اپل واچ خود رونمایی به عمل آورد. در واقع، علاوه بر آیفون‌های ۲۰۱۹، در تاریخ ۱۹ شهریور شاهد رونمایی از اپل واچ ۵ نیز هستیم.

انتظار می‌رود که اپل واچ سری ۵ به عنوان یک جایگزین مناسب برای نسل چهارم این گجت پوشیدنی محبوب باشد. درخصوص حداقل تغییرات ظاهری این گجت هوشمند می‌توان به استفاده از پوشش سرامیکی و گزینه‌های جدید تیتانیوم اشاره داشت. به احتمال زیاد، یک پردازنده‌ی نسل جدید نیز جهت پشتیبانی از سیستم‌عامل watchOS 6 بر روی نسل پنجم اپل واچ قرار خواهد گرفت. مورد دوم از ویژگی‌های جدید این دستگاه، می‌توان به قرارگیری یک فروشگاه مستقل (Apple Watch App Store) اشاره داشت که کاربران می‌توانند به راحتی اپلیکیشن‌های لازم را از این طریق دانلود و نصب نمایند. بخشی از این بروزرسانی اپل واچ، شامل باتری این گجت پوشیدنی می‌گردد که مدت زمان شارژدهی طولانی، به کاربران اجازه می‌دهد تا در فعالیت‌های ورزشی خود بتوانند از آن استفاده نمایند.

19 شهریور

در مورد نسل جدید آیپدها، شایعات حاکی از آن است که اپل در حال آماده‌سازی یک مدل جدید با صفحه‌نمایش ۱۰٫۲ اینچی است که به عنوان جایگزین صفحه‌نمایش ۹٫۷ اینچی نسل قبل خواهد بود. اکنون جزئیات زیادی در مورد آیپدهای نسل جدید در دست نیست ولی قطعا می‌‌توانیم به حاشیه‌های باریک‌تر و استفاده از پردازنده‌ی A13 Bionic در این دستگاه امیدوار باشیم. اکنون باید جهت دریافت اطلاعات بیشتر تا زمان برگزاری مراسم رونمایی ۲۰۱۹ اپل منتظر بمانیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع