گوگل به مشکل امنیتی خطرناک آیفون های اپل اشاره می کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – گوگل به تازگی اعلام کرده آیفون های اپل از یک مشکل امنیتی رنج می برند که امکان سرقت اطلاعات شخصی کاربران را برای هکرها فراهم می کند.

محققان امنیتی در تیم پروژه Zero گوگل اعلام کرده اند که چندین وب سایت هک شده پیدا کرده اند که کاربران آیفون های اپل با مراجعه به آن ها، با مشکل سرقت اطلاعات مواجه می شدند. در صورتی که صاحب گوشی های هوشمند اپل به این سایت ها مراجعه می کرد، اطلاعات او نظیر فایل های شخصی، پیام ها و همچنین محل دقیقش در اختیار هکرها قرار می گرفت. پس از ارسال گزارش مربوط به این مشکل امنیتی به اپل، این شرکت یک پچ امنیتی را در اوایل سال جاری میلادی برای دستگاه های خود عرضه کرد.

بر اساس گزارش وب سایت Motherboard، این وب سایت ها می توانند به Keychain آیفون دسترسی پیدا کنند و در ادامه تمام اطلاعات اپلیکیشن های پیام رسان مانند واتساپ و iMessage را سرقت کنند. در حالی که این اپلیکیشن ها پیام های کاربران را رمزگذاری می کنند، هکرها می توانستند به آن ها قبل از اینکه رمزگذاری شوند، دسترسی داشته باشند.

شایعات پیرامون مشخصات گوشی آیفون ۱۱ همچنان ادامه دارد

محققان اعلام کرده اند که با ریستارت دستگاه اطلاعات اضافه ای که روی Keychain نصب شده اند، حذف می شوند؛ با این حال همچنان خطر سرقت اطلاعات کاربران وجود دارد. تیم گوگل اعلام کرده این روش هک بیش از دو سال فعال بوده و اپل به تازگی در اوایل امسال آن را رفع کرده است. در حقیقت این مشکل امنیتی به همراه مشکل امنیتی فیس تایم توسط بروزرسانی iOS 12.1.4 برطرف شده است.

تیم پروژه Zero گوگل تا به امروز چندین مشکل امنیتی سیستم عامل iOS و در نتیجه محصولات اپل را کشف کرده اند؛ با این حال این تیم عنوان کرده که هنوز چندین مشکل امنیتی دیگر در این سیستم عامل موبایل وجود دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع