خانواده اوپو Reno2 معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت‌ اوپو سال پیش از سری Reno پرده برداشت و حالا نیز نسل دوم این خانواده به بازار معرفی شد. در حقیقت گمان می‌رفت که این برند از گوشی جدید خود در نمایشگاه IFA پرده بردارد، اما خانواده جذاب اوپو Reno2 قبل از این نمایشگاه معرفی گشت. این موبایل‌های هوشمند از قابلیت‌های بالارده‌ای بهره می‌برند و در نسخه‌های مختلف معرفی شده‌اند. این موبایل‌های هوشمند دیروز در کشور هند معرفی شد. همین موضوع نشان می‌دهد که Reno2 در دسته موبایل‌های اقتصادی و میان‌رده قرار می‌گیرد و احتمالا با قیمت کمی به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. اما سری اوپو Reno2 چه مشخصه‌هایی دارد؟ آیا ارزش خرید بالایی دارد؟ در ادامه به این سوال‌ها پاسخ داده‌ایم. 

طراحی در موبایل‌های هوشمند اهمیت فراوانی دارد و می‌تواند نقشی اساسی در فروش یک محصول ایفا کند. سری اوپو Reno2 نیز از یک طراحی مدرن بهره می‌برند و در حقیقت یکی از جذاب‌ترین گجت‌های بازار به‌شمار می‌آیند. در بخش جلویی نمایشگری گسترده قرار گرفته که حاشیه‌های بسیار اندکی اطراف خود دارد. نبود این حاشیه‌ها باعث شده تا ظاهر اوپو Reno2 جذاب‌تر از قبل شود. همچنین حاشیه‌های کم موجب می‌شود تا تجربه بازی‌ها با لذت بیش‌تری همراه باشد. در ضمن تولیدکننده با کاهش حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش و تغییر نسبت تصویر به ۲ به ۱ توانسته یک موبایل بزرگ‌تر را در یک قاب کوچک‌تر قرار دهد. از این رو سری گوشی‌های اوپو Reno2 به‌راحتی در جیب و فضاهای کوچک قرار خواهند گرفت. بیش‌ترین تغییرات در بخش پشتی روی داده است. در این قاب شاهد یک ماژول دوربین چندگانه هستیم که در ادامه به آن می‌پردازیم. جدای از این ویژگی رنگ‌های خاص و دل‌ربایی برای خانواده اوپو Reno2 در نظر گرفته شده که نور خورشید یا لامپ را به‌صورت جذابی منعکس می‌کنند. این رنگ‌ها عبارت‌انداز: سبز و مشکی. اندازه نمایشگر دستگاه چیزی در حدود ۶.۵ اینچ است. این صفحه‌نمایش غول‌پیکر به احتمال زیاد نظر علاقه‌مندان به بازی را به‌طرف خود جلب خواهد کرد. همچنین گزینه‌ای عالی برای عاشقان کتاب و فیلم به‌حساب می‌آید. اما چیزی که این نمایشگر را از رقبا متفاوت نموده، استانداردهای مختلف و تکنولوژی AMOLED است. این فن‌آوری عمر باتری را افزایش داده و روشنایی صفحه را بیش‌تر کرده است. کیفیت FullHD نیز یکی دیگر از ویژگی‌های اوپو Reno2 است. با توجه به اندازه نمایشگر، در هر اینج شاهد تقریبا ۴۰۰ پیکسل هستیم که برای چنین موبایل عدد بسیار خوبی محسوب می‌شود.

سری اوپو Reno2 اساسا در بخش میان‌رده بازار قرار می‌گیرد. برای همین بعید نیست که این مدل‌ها از پردازنده میان‌رده کوآلکام بهره بگیرد. شرکت تولیدکننده از تراشه اسنپدراگون ۷۳۰ سود جسته که قدرت نسبتا خوبی دارد و می‌تواند برنامه‌های مختلف را بدون کندی سرعت اجرا نماید. همچنین این مجموعه سخت‌افزاری به مودم نسل چهارم شبکه تلفن همراه نیز مجهز است. به این ترتیب می‌توانید کارها را با سرعت بیش‌تری انجام دهید. در کنار این پردازنده ۸ نانومتری و کم‌مصرف، ۸ گیگابایت حافظه در اختیارتان قرار دارد که در کنار ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی عرضه می‌شود. این مقدار برای‌تان کافی‌ نیست؟ خوش‌بختانه اوپو این امکان را به شما می‌دهد تا از میکرو اس‌دی استفاده کنید و حافظه داخلی تا ۵۱۲ گیگابایت ارتقا دهید. این حجم از حافظه هر کسی را راضی می‌کند. دوربین نیز بخش مهمی در این گوشی به‌شمار می‌آید.

سری اوپو Reno2 به چهار دوربین مجهز شده که تصاویری فوق‌العاده ثبت خواهد کرد. این حس‌گرهای کیفیتی ۴۸، ۱۳، ۸ و ۲ مگاپیکسلی دارند. این دوربین‌ها در هر شرایطی – چه تاریک و چه روشن – عکس‌هایی واضح می‌گیرند و گفته می‌شود نتایج ثبت شده با گوشی‌های هوشمند اوپو Reno2 در حد بالارده‌های بازار است. لرزش‌گیر اپتیکال نیز یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین اوپو Reno2 است. به این ترتیب حتی در حین حرکت نیز قادر به ثبت تصاویری بی‌نقص خواهیم بود. عکاسی در شب تنها با کمک فلاش‌ها ممکن خواهد شد. اوپو نیز برای این‌که بدون دردسر در شب عکس‌برداری کنید، از دو فلاش دو رنگ در خانواده اوپو Reno2 بهره جسته است. فیلم‌برداری نیز فراموش نشده و از این رو شرکت تولیدکننده این امکان را برای کاربران سری اوپو Reno2 فراهم نموده تا با کیفیت ۲۱۶۰P به ضبط کلیپ‌ بپردازند. دوربین سلفی یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این مدل‌ها شمرده می‌شود. این دوربین کارکردی مکانیکی دارد و در مواقع لزوم از فریم دستگاه بیرون می‌آید و آماده عکاسی خواهد بود. لازم به ذکر است این دوربین ۱۶ مگاپیکسلی است. برای این‌که ساعت‌ها از گوشی هوشمند خود استفاده کنید. برند چینی برای محصولات خود از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده کرده که با توجه به نمایشگر AMOLED و پردازنده کم‌مصرف عمر بالایی خواهد داشت. خوش‌بختانه فن‌آوری شارژ سریع نیز در اوپو Reno2 به‌چشم می‌خورد. ناگفته نماند این موبایل‌های هوشمند با قیمتی در حدود ۵۰۰ یورو به بازار عرضه خواهند شد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا در صورت عرضه این گوشی‌های هوشمند به بازار حاضر به خرید آن‌ خواهید بود؟ آیا اوپو Reno2 در برابر رقبای خود حرفی برای گفتن دارد؟ آیا در حال حاضر از موبایل‌های اوپو استفاده می‌کنید؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع