گوشی های سری هواوی میت 30 بدون سرویس های گوگل عرضه می شوند؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – گوشی های سری هواوی میت 30 در هفته های آینده معرفی می شوند. به نظر می رسد این محصولات فاقد سرویس های گوگل باشند.

شرکت هواوی قصد دارد تا اسمارت فون جدید خود یعنی میت 30 را به زودی روانه بازار کند. این محصول احتمالا فاقد سیستم عامل رسمی گوگل و سایر برنامه های کاربردی همچون گوگل مپ، گوگل سرچ و یوتیوب است؛ زیرا پس از اعمال تحریم های آمریکا علیه هواوی، این شرکت اجازه استفاده از برنامه های گوگل را در محصولات جدید ندارد. همانطور که می دانید، دونالد ترامپ چند ماه پیش ادعا کرد که استفاده از محصولات هواوی در واقع تهدید بزرگی علیه امنیت ملی ایالات متحده به شمار می آید و به همین دلیل این شرکت را در لیست سیاه قرار داد.

دولت آمریکا هفته گذشته کلیه تحریم ها علیه هواوی را فعلا به حالت تعلیق درآورد؛ با این حال سخنگوی گوگل در طی مصاحبه ای با رویترز اعلام داشته که این تعلیق شامل حال محصولات جدید، از جمله هواوی میت 30 نمی شود. جالب آنکه تاکنون شرکت های آمریکایی بیش از 130 درخواست نامه را به سازمان های مختلف ارسال کرده و خواستار ادامه معاملات خود با هواوی شده اند. اما این مجوز برای هیچ یک از آن ها صادر نشده است.

هواوی میت 30

کمپانی هواوی در حال حاضر از اندروید به عنوان یک نرم افزار منبع باز استفاده می کند، اما برای بهره گیری از اپلیکیشن هایی نظیر پلی استور نیازمند یک توافق نامه ویژه با گوگل است. ناگفته نماند که این شرکت تاکنون هیچ بیانیه ای را پیرامون این موضوع ابلاغ نکرده و معلوم نیست که آیا در نهایت اجازه بهره مندی از برنامه های خود را به هواوی خواهد داد یا خیر.

هواوی احتمالا در تاریخ 18 سپتامبر از سری جدید هواوی میت 30 رونمایی می کند و در همین راستا فرصت چندانی برای رفع مشکلات مذکور ندارد. این تولیدکننده چینی به تازگی وب سایتی به نام Huawei Answer را راه اندازی کرده تا به مسائل کاربران پاسخ دهد:

ما تا زمانی که دولت آمریکا موافق باشد، به استفاده از سیستم عامل اندروید و اکوسیستم همیشگی ادامه می دهیم. در غیر این صورت باید به فکر توسعه سیستم عامل انحصاری و اکوسیستم خودمان باشیم.

این شرکت در اوایل ماه میلادی از برنامه های خود برای سیستم عامل هارمونی پرده برداری کرد. اما آیا این پلتفرم جایگزین مناسبی برای اندروید خواهد بود؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع