حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

انتشار اطلاعات جدید از عینک واقعیت ترکیبی اپل

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – تصاویر جدیدی از پتنت عینک واقعیت ترکیبی اپل به اینترنت راه پیدا کرد. این محصول که تا دو سال آینده وارد بازار خواهد شد، ظاهرا به وسیله یک دستکش مخصوص کنترل می شود.

به نظر می رسد تا یکی دو سال آینده، شاهد ورود عینک های واقعیت افزوده اپل به عرصه تکنولوژی خواهیم بود. در این راستا دو نظریه مطرح شده است. یکی اینکه عینک های AR به صورت دستگاه های مستقل در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. اما طبق نظریه دیگر، این عینک ها به وسیله آیفون کنترل می شوند. ظاهرا تولید عینک های اپل تا قبل از سه ماهه دوم سال آینده آغاز خواهد شد.  

شرکت اپل تاکنون پتنت های متعددی را به ثبت رسانده است که برخی آن ها به عینک اپل تعلق دارند. یکی از این پتنت ها، دارای عنوان سنسور مجاورت مبتنی بر سنسور مغناطیسی است. این خلاقیت جدید، از فناوری سنجش مغناطیسی برای تشخیص مکان شخصی استفاده می کند که یک دستکش مخصوص را پوشیده است. این دستکش از مواد خاصی ساخته شده و قادر است از طریق حرکات دست کاربر، ویژگی های واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده در عینک اپل را کنترل کند.

عینک واقعیت ترکیبی اپل

ماه گذشته شایعاتی مبنی بر توقف پروژه عینک های اپل بر سر زبان ها افتاد. با این حال تنها ده روز پس از انتشار این خبر، گزارش مهم دیگری درباره این شرکت لو رفت. طبق این گزارش، اپل در حال کار روی یک هدست واقعیت ترکیبی است که از AR و VR پشتیبانی می کند. عینک واقعیت ترکیبی اپل می تواند برای هر چشم، وضوح 4320 × 7680 را فراهم کند. گفته می شود که عینک اپل دارای کدنام T288 بوده و از سیستم عامل جدید rOS استفاده می کند. قدرت پردازش عینک اپل به وسیله یک تراشه 5 نانومتری تامین می شود. شرکت TSMC از سال آینده، تولید اجزای هدست را آغاز خواهد کرد.

عینک واقعیت ترکیبی اپل شامل سنسورهای متعددی می شود، مثل سنسورهای ابرو و فک برای تعیین حالت صورت کاربر، سنسور دست (مرتبط با دستکش جدید)، سنسورهای مخصوص برای ردیابی چشم ها و دوربین های راست و چپ. بسیاری از این ویژگی ها، در پتنت ثبت شده در USPTO به کار رفته اند.

طبق پیش بینی های انجام شده توسط تحلیلگری به نام جین مانستر، اهمیت عینک های اپل در آینده ای نزدیک از آیفون بیشتر می شود. در ده سال آینده، گوشی های آیفون باز هم در دست کاربران هستند، اما تجارت آن ها قابل مقایسه با عینک های اپل نخواهد بود. این تحلیلگر قبلا گفته بود که عینک اپل در سال 2020 روانه بازار می شود، اما در ماه مه، پیش بینی خود را به دسامبر سال 2021 تغییر داد. طبق پیشگویی های وی، 10 میلیون عینک احتمالا در همان سال اول عرضه به فروش خواهد رسید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع