نوکیا بهترین شرکت ارائه‌دهنده اندروید ۹ لقب گرفت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

علی‌رغم تلاش‌های بی‌وقفه گوگل برای بهبود اندروید و ترغیب کاربران به استفاده از جدیدترین ورژن آن، به نظر می‌رسد شرایط تعداد کسانی که از آخرین نسخه این سیستم عامل استفاده می‌کنند زیاد خوب نیست. گویا اوضاع آن‌قدر به هم ریخته است که به جای اینکه هر ماه شاهد انتشار آمار تعداد کاربران هر ورژن اندروید باشیم، امسال تنها یک بار و آن هم در ماه می آمار منتشر شده که بر اساس آن فقط ۱۰٫۴ دستگاه‌های اندرویدی فعال به جدیدترین ورژن این سیستم عامل آپدیت شده‌اند.

اما وقتی این داده‌ها را با توجه به نقش سایر شرکت‌های سازنده به غیر از گوگل بررسی می‌کنیم، باید بگوییم که این کمپانی‌ها هم عملکرد زیاد خوبی نداشته‌اند. البته همیشه در این بین استثنائاتی هم وجود دارد چرا که برخی شرکت‌ها همیشه به موقع آخرین نسخه اندروید را برای محصولاتشان منتشر کرده‌اند که بعضاً دستگاه‌هایی که ظاهر مدرنی هم ندارند نیز به اندروید ۹ آپدیت شده‌اند.

امروز مؤسسه آماری Counterpoint اعلام کرد که نوکیا توانسته لقب سریع‌ترین منتشر کننده نسخه‌های مختلف اندروید برای محصولاتش را به خود اختصاص دهد. مؤسسه مذکور یادآور شد که در حال حاضر ۹۶ درصد گوشی‌های نوکیا که پس از سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۸ فروخته شده‌اند، از نهمین نسخه اندروید بهره می‌برند و پس از نوکیا، سامسونگ و شیائومی در رده‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند که به ترتیب ۸۹ و ۸۴ درصد محصولاتشان از اندروید ۹ استفاده می‌کنند.

آمار منتشر شده شامل دستگاه‌هایی می‌شوند که هم سیستم عامل پیش‌فرض آنها اندروید ۹ است و هم به این ورژن از اندروید آپدیت شده‌اند به همین دلیل سامسونگ و شیائومی توانسته‌اند در این رده‌ها جای گیرند. اما صرف‌نظر از گوشی‌های گلکسی فروخته شده در یک سال اخیر که به صورت پیش‌فرض اندروید آنها ۹ بوده، باید اعتراف کنیم که تنها ۲۳ درصد محصولات کمپانی کره‌ای به اندروید پای آپدیت شده‌اند. در سمت دیگر، نوکیا همچنان درخشان ظاهر شده چرا که ۹۴ درصد محصولات سال‌های قبل این شرکت سابقاً فنلاندی بروزرسان اندروید ۹ را دریافت کرده‌اند و شیائومی، لنوو و هوآوی به ترتیب با ۶۲، ۵۲ و ۴۰ درصد رده‌های بعدی را در اختیار دارند.

بزرگ‌ترین شرکتی که آمار ضعیفی به خود اختصاص داده، ال‌جی نام دارد که نه گوشی‌های فروخته شده در یک سال اخیرش زیاد بوده که بخواهد درصد زیادی از دستگاه‌های استفاده‌کننده از اندروید ۹ را به خود اختصاص دهد و نه محصولات زیادی را قبلاً فروخته بود که بخواهد آنها را به اندروید ۹ آپدیت کند. متأسفانه وان‌پلاس در این لیست دیده نمی‌شود چرا که تمرکز Counterpoint روی ۱۰ شرکت برتر تولیدکننده گوشی در دنیا بوده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع