حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سهم سامسونگ از بازار گوشی هوشمند ژاپن به بالاترین سطح در ۶ سال اخیر رسید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سهم سامسونگ از بازار گوشی هوشمند در کشور ژاپن به بالاترین سطح در ۶ سال اخیر رسیده است. برخی دلیل این امر را عرضه‌ گلکسی اس ۱۰ می‌دانند.

بررسی‌های شرکت Strategy Analytics نشان می‌دهد که در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹، سهم سامسونگ از بازار گوشی هوشمند در ژاپن به رکورد تازه‌ای دست یافته است. این داده‌ها نشان می‌دهند، سامسونگ حدفاصل ماه‌های آوریل و ژوئیه بیشتر از ۶۰۰ هزار دستگاه گوشی هوشمند در سراسر ژاپن فروخته است. این عدد ۹.۸ درصد از کل بازار تلفن همراه در این کشور صنعتی را در بر می‌گیرد.

بازار گوشی هوشمند در ژاپن تحت سلطه‌ی اپل قرار دارد. این شرکت ۵۰.۸ درصد سهم فروش در این بازار مهم را در اختیار دارد. شرکت‌های ژاپنی شارپ و سونی با ۷.۲ و ۷ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

بررسی گلکسی اس 6 سامسونگ (Galaxy S6)

سهم فعلی سامسونگ از بازار گوشی هوشمند ژاپن بالاترین سطح در ۶ سال اخیر است. بعد از سال ۲۰۱۰ که سامسونگ ۱۰ درصد سهام این بازار را در اختیار داشت، دیگر چنین رشدی برای آن‌ها ثبت نشد. از آن تاریخ، سهم سامسونگ از بازار تلفن همراه ژاپن در سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به ترتیب ۳.۴ درصد، ۵.۲ درصد و ۶.۴ درصد بوده است. کارشناسان دلیل این رشد را عرضه‌ی گلکسی اس 10 می‌دانند.

در ادامه بخوانید:

سامسونگ اخیرا به‌دنبال راه‌هایی برای تثبیت جایگاه خود در بازار ژاپن است. شرکت‌های سازنده‌ی گوشی هوشمند در ژاپن خود را آماده‌ی عرضه تجاری فناوری 5G  پیش از آغاز رقابت‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو می‌کنند. سامسونگ به‌دنبال ایفای یک سهم بسیار چشمگیر در این بازار است. این شرکت همکار تجاری کمیته‌ی بین‌المللی المپیک در زمینه‌ی تجهیزات ارتباطات بی‌سیم است. شرکت کره‌ای در ماه مارس سال جاری بزرگ‌ترین فروشگاه گلکسی را در توکیو را افتتاح کرد. فروشگاه مذکور ۵۰۰ روز مانده به آغاز رقابت‌های المپیک افتتاح شد.

البته رابطه‌ی نه چندان خوب ژاپن و کره جنوبی ممکن است به برنامه‌های سامسونگ آسیب جدی وارد کند. ژاپن اخیراً کره جنوبی را از فهرست هم‌پیمان‌های تجاری مورد اعتمادش خارج کرده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع