موفقیت سامسونگ و SK Telecom در حوزه 5G؛ پخش زنده ویدئو از داخل اتومبیلی با سرعت ۲۱۰ کیلومتربرساعت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سامسونگ و اپراتور موبایل SK Telecom موفق‌ شدند ویدئو ضبط‍‌‌‌شده‌ای را در گوشی گلکسی اس ۱۰ نسخه‌ی 5G‌ به‌صورت مستقیم از داخل اتومبیل مسابقه‌‌ای پخش‌ کنند.

در ادامه بخوانید:

سامسونگ و SK Telecom با آزمایش موفقیت‌آمیز پخش مستقیم ویدئو ضبط‌شده از داخل ماشین مسابقه‌ای، بخشی از قابلیت‌های تکنولوژی 5G در ارسال داده‌های حجیم با سرعت فراوان را به‌نمایش گذاشتند. در این آزمایش که در پیست مسابقات فرمول یک کره‌جنوبی در استان جئولا انجام‌ شد، دو شرکت با به‌کارگیری فناوری موج میلی‌متری شبکه‌ی 5G و با اشغال ۲۰۰ مگاهرتز از پهنای باند طیف ۲۸ گیگاهرتز این موج، به سرعت دانلودی معادل یک گیگابیت‌برثانیه دست‌ یافتند. علاوه‌بر آزمایش موفقیت‌آمیز تبادل داده‌، قابلیت handover شبکه‌‌ی 5G نیز در حال حرکت با سرعت ۲۱۰ کیلومتربرساعت با موفقیت آزمایش‌ شد. handover در ارتباطات 5G به‌معنای تغییر مسیر ارتباطی پایانه‌ی گیرنده یا فرستنده در حال حرکت است، وقتی دستگاه از ناحیه‌ی زیرپوشش ایستگاه اولیه خارج ‌و وارد ناحیه‌ی زیرپوشش ایستگاه بعدی می‌شود. 

طیف رادیویی و موج میلیمتری

طیف رادیویی به بخشی از طیف امواج الکترومغناطیسی اطلاق‌ می‌شود که فرکانسی بین ۳۰ هرتز تا ۳۰۰ گیگاهرتز دارند. اصطلاح موج میلی‌متری به بخشی از امواج دارای طول موج کوتاه در طیف رادیویی اطلاق‌ می‌شود که فرکانسی بین ۲۴ تا ۱۰۰ گیگاهرتز دارند.

ایستگاه‌های موج میلی‌متری ارائه‌شده‌ی سامسونگ که ضمن این آزمایش در اطراف پیست مستقر بودند، نیمه‌ی اول سال جاری در آمریکا نصب‌ و استفاده‌ی تجاری از آن‌ها نیز آغاز شده‌ است. بااین‌حال، کره‌‌جنوبی قصد دارد ایستگاه‌های مذکور را اواخر سال جاری بهره‌برداری تجاری کند. سامسونگ اولین آزمایش موفقیت‌آمیز قابلیت handover تحت 5G را در سرعت ۹۰ کیلومتربرساعت، سپتامبر ۲۰۱۷ به‌نام خود ثبت‌ کرد و به سرعت دانلودی برابر یک گیگابیت‌برثانیه در حال حرکت با سرعت ۲۰۵ کیلومتربرساعت دست‌یافت. این دو شرکت هدف بعدی خود را دستیابی به سرعت تبادل داده‌ای برابر چهار گیگابیت‌برثانیه اعلام‌ کرده‌اند.

دانلود از آپارات

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع