منتظر دستکش‌های واقعیت افزوده اپل باشید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

این موضوع بر کسی پوشیده نیست که اپل بر روی گجت بزرگ بعدی کار می‌کند. البته این محصول هوم‌پاد یا دستیار صوتی نخواهد بود. به‌نظر می‌رسد غول تکنولوژی آمریکا قصد دارد در سال‌های آینده از عینک واقعیت افزوده و مجازی خود پرده بردارد. این عینک می‌تواند محتواهای مختلفی را مثل وضعیت آب و هوا، اعلان‌های تلفن همراه و جست‌وجو در اینترنت را به‌نمایش بگذارد. این‌ها دقیقا همان کاری‌ست که در حال حاضر برخی از ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند انجام می‌دهند و اپل قصد دارید با معرفی از عینک خود این فن‌آوری را یک پله ارتقا دهد. همچنین به‌تازگی خبر رسیده در کنار این عینک واقعیت افزوده شاهد یک دستکش‌های مخصوص محتواهای واقعیت مجازی نیز خواهیم بود.

شایعات بسیاری حول‌محور عینک واقعیت افزوده گوگل وجود دارد. برای مثال در یکی از آن‌ها گفته می‌شود که این عینک با کمک حرکات مردمک چشم دستورات شما را پیش‌بینی می‌کند. بعضی‌ها نیز بر این باورند که این ساعت به مغز متصل بوده و می‌تواند دستورات شما را از روی مغزتان بخواند. برای مثال دیگر لزومی ندارد با صدای‌تان بگویید: «با دوستم استیو تماس بگیر.» فقط کافی‌ست به این موضوع فکر کنید تا آن انجام شود. با این همه به‌تازگی پتنتی از اپل منتشر شده که خبر از وجود یک دستکش می‌دهد. اما سوال اصلی این‌جاست که این دستکش چه کارایی در محصول بزرگ بعدی اپل خواهد داشت. به‌نظر می‌رسد این دستکش به کاربران این امکان را می‌دهد تا محتوای واقعیت افزوده عینک اپل را کنترل کنند. برای مثال در منوها جابه‌جا شوند یا برنامه‌ای را انتخاب کنند. شاید یک روز هم قابلیت کنترل بازی به این عینک افزوده گردد. به‌طور خلاصه دستکش اپل به‌عنوان یک کنترلر خواهد بود. اما مشکل این‌جاست که بسیاری از کاربران با پوشیدن دستکش احساس راحتی نمی‌کنند.

این در حالی‌ست که در پتنت نیز به این موضوع اشاره می‌شود که استفاده از این دستکش‌ها راحت نخواهند بود. از آن‌جا که حس‌گرهای مختلفی به آن‌ها متصل است که به‌دقت حرکات کاربر را زیر نظر می‌گیرند. از طرفی این سوال در ذهن کاربران پیش می‌آید که ممکن است پوشیدن این عینک‌های هوشمند به‌راحتی صورت نگیرد. اپل قصد دارد تا شما این عینک را مثل گوشی هوشمندتان به هر جایی ببرید و بتوانید در هر زمانی از آن استفاده کنید. اما بسیاری از کاربران با دیدن این پتنت اشاره کرده‌اند که با پوشیدن دستکش و عینک راحت نیستند. این چالشی بزرگ برای غول‌های فن‌آوری خواهد بود تا در آینده محصولاتی را ارائه دهند که استفاده از آن‌ها راحت‌تر باشد. ولی این عینک دقیقا چه زمانی عرضه خواهد شد. برخی انتظار دارند این عینک واقعیت افزوده در بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ عرضه شود. اما با این حال اخبار حاکی از آن هستند که این عینک هوشمند سال بعدی رونمایی می‌گردد و خیلی زود به بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا این شرکت تکنولوژی آمریکایی می‌تواند این محصول خود را تا سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه کند؟ آیا در صورت عرضه این کالا به بازار، حاضر به خرید آن خواهید بود؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع