حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

رکورد واردات تلفن همراه در ۱۷ ماه گذشته شکسته شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

طبق اعلام سامانه‌ی ثبت تلفن همراه (رجیستری) واردات تلفن همراه در مردادماه به حدود ۹۰۰ هزار دستگاه رسیده است و این روند صعودی در ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت.

سامانه‌ی اطلاع‌رسانی ثبت تلفن همراه (رجیستری) اعلام کرد، رکورد واردات تجاری تلفن همراه در ۱۷ ماه گذشته شکسته شده و بخش عمده‌ی نیاز بازار از طریق واردات تجاری تأمین شده است. طبق اطلاعیه‌ی سامانه‌ی اطلاع‌رسانی همتا پس از ضابطه‌مندشدن واردات مسافری و اتصال سامانه‌ی گمرک به پلیس گذرنامه‌ی ناجا، در ماه‌های خرداد و تیر به ترتیب حدود ۳۵۰ هزار و ۵۳۰ هزار دستگاه تلفن همراه به‌صورت تجاری وارد کشور شده است؛ همچنین اقدامات تسهیل‌گرانه‌ی دولت جهت اعطای مجوز و افزایش چند برابری شرکت‌های واردکننده‌ی مجاز باعث شده تا میزان واردات تجاری تلفن همراه در ماه مرداد رشد چشمگیری داشته باشد و به حدود ۹۰۰ هزار دستگاه برسد. گفتنی است، این حجم از واردات تلفن همراه از ابتدای سال ۹۷ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

سامانه‌ی همتا همچنین اعلام کرد، در حال حاضر شرکت‌هایی که دارای کارت بازرگانی هستند، صرفا با تأییدیه‌ی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر توانمندی ارائه‌ی خدمات پس از فروش، قادر به ثبت سفارش و واردات تلفن همراه هستند و شرایط برای ورود تمامی افراد علاقه‌مند به این حوزه فراهم است.

مقاله‌ی مرتبط:

سامانه‌ی همتا با اشاره به اتصال سامانه‌ی گمرک به ناجا، اعلام کرد رویه‌ی ثبت مسافری محدود به مسافران حقیقی شده است و شرکت‌های واردکننده توانستند در یک فضای کاملا رقابتی سهم خود را از تأمین نیاز بازار احیاء کنند. در حال حاضر بخش عمده‌ی‌ نیاز بازار تلفن همراه از طریق گوشی‌های شرکتی که همگی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر و اصیل هستند و به‌صورت تجاری وارد کشور شده‌اند، تأمین می‌شود. همچنین عرضه‌ی تلفن همراه در ماه اخیر، کاهش محسوس قیمت تلفن همراه را در پی داشته است.

سامانه‌ی رجیستری تلفن همراه پیش‌بینی کرده است، با توجه به روند صعودی آمار ثبت سفارش تلفن همراه در سه ماه گذشته و عزم جدی شرکت‌های واردکننده جهت تأمین کامل نیاز بازار تلفن همراه، روند افزایشی واردات تجاری تلفن همراه در ماه‌های آینده ادامه داشته باشد تا نیاز بازار کاملا تأمین شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع