جریمه خودکار وسایل نقلیه پر سر و صدا با استفاده از رادار نویز!

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شهر پاریس قصد دارد تا برای جریمه وسایل نقلیه پر سر و صدا، از یک سیستم رادار نویز کمک بگیرد. این سیستم قادر است تا با تطبیق فیلم های دوربین مداربسته، خودروی خاطی را شناسایی کند.

جالب است بدانید که شهروندان پاریس باید از این به بعد هنگام انتخاب وسیله نقلیه خود دقت بیشتری به خرج دهند، چراکه برخی از نواحی پاریس از جمله Villeneuve-le-Roi اکنون در حال آزمایش یک سیستم رادار نویز هستند که قادر است اتومبیل های پر سر و صدا را تشخیص داده و آن ها را به صورت خودکار جریمه کند.

این سیستم دارای چهار میکروفن است که به وسیله آن ها منبع صدا را مثلث بندی کرده و سپس اتومبیل مورد نظر را با فیلم های دوربین مدار بسته تطبیق می دهد و آن ها را شناسایی می کند. تاکنون 57 عدد از این سیستم ها در اطرف ساختمان های اصلی، مناطق تفریحی و کافه های شهر نصب شده تا خودروهای خاطی را جریمه کند.

رادار نویز

البته این برنامه دو ساله، بیشتر به منظور تست قابلیت زیست پذیری دستگاه و تعیین میزان سر و صدا برای صدور قبض جریمه است. با این حال افرادی که دارای وسایل نقلیه پر سر و صدا هستند، نمی توانند به راحتی در سطح شهر تردد کنند. این پیش نویس قانون در پاییز سال جاری به بحث و رای گیری گذاشته می شود و امکان بررسی جریمه های صادر شده به وسیله رادار نویز را برای مقامات محلی فراهم می آورد. ظاهرا هدف اصلی از اجرای این طرح، افزایش رفاه شهروندان و برقراری آرامش در سطح شهر است.

بنابراین بهتر است که مردم پاریس به جای خریدن اتومبیل های بنزینی و گازی، به فکر خرید وسایل نقلیه الکتریکی باشند. چرا که این وسایل تحت هیچ شرایطی قادر به تولید آلودگی صوتی نیستند، هرچند که قیمت آن ها نسبت به بقیه کمی بالاتر است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع