هیوندای i10 جدید با طراحی متفاوت و موتور 3 سیلندر به صورت رسمی معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – نسل جدید هیوندای i10 به صورت رسمی معرفی شد. این خودروی کره ای در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در معرض دید عموم قرار می گیرد.

در گذشته شاهد انتشار تصاویر جاسوسی زیادی از نمونه های اولیه نسل جدید هیوندای i10 بودیم و حال این خودروی کره ای کوچک معرفی شده است. این خودرو که در اروپا به تولید می رسد، بهبودهای زیادی را در طراحی ظاهری و داخلی خود تجربه کرده است. طراحان هیوندای ارتفاع این خودرو را 20 میلی متری کاهش داده اند؛ با این حال عرض آن 20 میلی متر افزایش داشته است.

هیوندای برای این خودرو رینگ های 16 اینچی جدیدی در نظر گرفته که البته به صورت سفارشی در اختیار خریداران قرار می گیرد. در بخش جلویی این خودرو شاهد حضور یک جلوپنجره بزرگ هستیم که در اطراف آن چراغ های LED دی لایت قرار گرفته است. یکی از مهم ترین تغییرات این خودرو مربوط به طراحی چراغ های جلو است. نسل جدید هیوندای i10 در 10 رنگ مختلف وارد بازار می شود که البته خریداران می توانند آن را به صورت دو رنگ نیز سفارش دهند.

کابین این خودرو طراحی جذابی دارد. هیوندای برای آن فرمان سه پره در نظر گرفته است. نمایشگر 8.0 اینچی لمسی سیستم سرگرمی و اطلاعات آن قادر به پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو است. داشبورد این خودرو دارای طراحی شبیه به کندو هستیم. نسل جدید هیوندای i10 به صورت 4 و 5 سرنشینه به فروش می رسد.

هیوندای این خودرو را به سیستم های امنیتی زیادی مانند سیستم جلوگیری از تصادف در جلو، سیستم نگهداری خودرو در میان خطوط و سیستم هوشمند هشدار محدودیت سرعت مجهز کرده است. نسل جدید هیوندای i10 در زمان عرضه با دو موتور به فروش می رسد. یکی از این موتورها 3 سیلندر با حجم 1.0 لیتر و امکان تولید 66 اسب بخار قدرت بوده و موتور دیگر 4 سیلندر 1.2 لیتری با امکان تولید 82 اسب بخار قدرت است. خریداران می توانند این خودروی کره ای را با گیربکس 5 سرعته دستی و یا 4 سرعته خودکار سفارش دهند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع