لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ در چهار گوشی جدید شیائومی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سامسونگ ماه گذشته از پیشرفته‌ترین لنز دوربین برای گوشی‌های هوشمند که ۱۰۸ مگاپیکسل رزولوشن دارد رونمایی کرد. حالا خبر می‌رسد که شیائومی اولین شرکتی خواهد بود که از این سنسور در محصولاتش استفاده خواهد کرد و بر اساس جدیدترین شایعات، مدل می میکس ۴ (Mi Mix 4) نخستین دستگاهی لقب خواهد گرفت که به لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ تجهیز شده و در ماه اکتبر رونمایی می‌شود.

آن‌طور که سایت XDA Developers مدعی شده، شیائومی در حال کار کردن بر روی چهار گوشی است تا در آنها لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ را قرار دهد. این دستگاه‌ها که هنوز اسمشان مشخص نشده را فعلاً باید با اسامی رمز tucana، draco، uni و cmi شناسایی کنیم که توسعه‌دهندگان توانسته‌اند آنها را از طریق کدهای موجود در نرم‌افزار Mi Gallery مشاهده کنند.

در این اپلیکیشن، گزینه‌ای مشاهده شده که کاربران را قادر می‌سازد تا تصاویر را با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی ببینند ولی این آپشن به درد کسانی می‌خورد که صاحب چهار گوشی بعدی شیائومی هستند. حالا اگرچه لازم است تا برای تماشای تصاویر با این کیفیت، گوشی از لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره ببرد ولی گزینه مربوطه فعلاً در دسترس قرار گرفته است. سنسور تولید شده توسط سامسونگ که ISOCELL Bright HMX نام دارد، از چهار لایه تشکیل شده و می‌تواند با پیکسل‌هایی به اندازه ۱٫۷ میکرو متری عکس‌هایی با کیفیت پیش‌فرض ۲۷ مگاپیکسل بگیرد.

همین منبع خبری پیش از این هم ادعا کرده بود که دو گوشی شیائومی با دوربین‌های پاپ‌آپ تولید خواهند شد که اتفاقاً این ادعای او درست از آب درآمد و ما شاهد رونمایی از شیائومی رد می کا ۲۰ پرو (Xiaomi Redmi K20 Pro) و شیائومی رد می کا ۲۰ (Xiaomi Redmi K20) بودیم. لازم به ذکر است که در برخی کشورها این دو گوشی را به ترتیب با نام‌های می ۹ تی پرو (Mi 9T Pro) و می ۹ تی (Mi 9T) می‌شناسند. به هر ترتیب، مطمئناً مشاهده کد در یک نرم‌افزار نمی‌تواند تأییدیه رسمی برای تولید یک گوشی باشد ولی با توجه به موثق بودن منبع خبر و گزینه‌های مشاهده شده، می‌توانیم تا حدودی این اتفاق را شدنی بدانیم.

اصلاً باید این موضوع را به شکل دیگری بررسی کنیم. فرض کنید که شیائومی گوشی ساخته که در آن لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی حضور دارد و شما با آن عکس گرفته‌اید. حالا برای اینکه این تصویر را برای دوستانتان بفرستید و آنها بتوانند آن را با همان کیفیت بالا ببینند، باید چنین گزینه‌ای در اپلیکیشن گالری وجود داشته باشد که محدود به یک گوشی نباشد.

نکته عجیب آن‌که، در گزارش مربوط به این لنز آمده که گوشی می میکس ۴ هیچ‌کدام از دستگاه‌های نامبرده نخواهد بود بنابراین یا شایعات پیرامون لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی واقعیت نداشتند و یا هنوز پشتیبانی از گزینه مربوطه در گالری به این دستگاه نیامده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع