گیک بنچ 5 از راه رسید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – گیک بنچ 5 تا پایان هفته جاری برای اغلب سیستم عامل ها عرضه می شود. این پلتفرم برای اندازه گیری محاسبات مربوط به GPU و CPU از روش های جدیدی استفاده می کند.

کمپانی PrimateLabs به تازگی جدیدترین نسخه گیک بنچ یعنی گیک بنچ 5 را به دنیا معرفی کرده است. این پلتفرم در حال حاضر روی ویندوز، لینوکس، macOS و iOS قابل اجرا بوده و تا پایان همین هفته برای سیستم عامل اندروید نیز عرضه می شود.

اخبار جدید حاکی از آن هستند که محاسبات مربوط به CPU و GPU اکنون به گونه ای انجام می شوند که چالش های پیش روی دستگاه را مدل سازی کنند. حالت دارک مود این پلتفرم اکنون برای macOS فعال است. البته سیستم عامل iOS نیز تا پایان سال جاری قابلیت پشتیبانی از این حالت را پیدا می کند.

جالب است بدانید که گیک بنچ 5 با سیستم عامل ها و پردازنده های 32 بیتی سازگاری ندارد. بدین ترتیب این بنچمارک قادر خواهد بود تا تست های موثرتر را با تعداد داده های بیشتر و همچنین مدت زمان طولانی تر به پایان برساند. نسخه جدید گیک بنچ اثر حافظه از حجم کار موجود را افزایش می دهد تا تاثیر عملکرد حافظه را روی CPU بررسی کند. این پلتفرم همچنین با استفاده از مودهای جدید بنچمارک های چند رشته ای، عملکرد برنامه های چند رشته ای را بهتر ثبت می کند.

گیک بنچ 5 اکنون قابلیت پشتیبانی از API ولکان، کودا، متال و OpenCL را دارد. ناگفته نماند که نحوه اندازه گیری محاسبات مربوط به GPU نیز دستخوش تغییرات متعددی شده است. این پلتفرم در تست های بنچمارک جدید، الگوریتم هایی را جهت سرعت بخشیدن به GPU مدل سازی می کند. بدین ترتیب مشخص می شود که نرم افزار گوشی دقیقا چه موقع انرژی بیشتری را به GPU منتقل می کند. البته توجه داشته باشید نتایجی که با استفاده از مدل های محاسباتی جدید حاصل می شوند، به هیچ وجه قابل مقایسه با نتایج به دست آمده از گیک بنچ 4 نیستند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع