حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ساعت هوشمند ویوو واچ SP ایسوس رسما معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – ویوو واچ SP جدیدترین ساعت هوشمند ایسوس بوده که قرار است در آینده نزدیک وارد بازارهای جهانی شود. یکی از مهمترین ویژگی های این اسمارت واچ، استفاده از الکتروکاردیوگرام است.

شرکت ایسوس پیش از کمپانی های دیگری مثل سامسونگ و ویت تینگز، سنسور الکتروکاردیوگرام یا همان ECG را در ساعت های هوشمند خود جاسازی کرد. ایسوس با معرفی ویوو واچ BP در تابستان سال گذشته به رقیب سرسخت اپل تبدیل شد. البته، این ساعت با ظاهر نه چندان مطلوب خود نتوانست به فروشگاه های ایالات متحده آمریکا راه یابد. با این حال، کمپانی تایوانی ایسوس اخیرا از ساعت هوشمند جدید خود به نام ویوو واچ SP رونمایی کرده است.

با اینکه اطلاعات کمی درباره طراحی دقیق ویوو واچ SP وجود دارد، اما به نظر می رسد که حداقل ظاهر آن شبیه به تمام ساعت های هوشمند دیگر بوده و  با یک دستگاه پزشکی آزمایشی کاملا فرق می کند.

متاسفانه جزییات کمی درباره پروسه اخذ جواز برای سنسورهای ECG و فتوپلتیسموگرام (PPG) در سطح پزشکی و جاسازی آن ها در ساعت های هوشمند ایسوس وجود دارد. به نظر می رسد این کمپانی هنوز موفق به کسب گواهی FDA برای عرضه محصولات خود در ایالات متحده نشده است. با این حال، دلیلی ندارد که این سنسورها به درستی کار نکنند. در حقیقت ویوو واچ SP به خوبی توانسته ضربان قلب، نبض، سطح اکسیژن، سطح استرس و فشار خون را اندازه گیری کند.

ویوو واچ SP ظاهری نسبتا شیک داشته و ضد آب است. این ساعت هوشمند با فناوری هوش مصنوعی پزشکی انحصاری ایسوس می تواند توصیه ها و گزارش های مرتبط با علایم پزشکی افراد را به طور روزمره و طولانی مدت ارائه دهد. علاوه بر دو سنسور برجسته ECG و PPG، ویوو واچ SP مجهز به سنسور GPS برای پیگیری فعالیت های خارج از محیط خانه، ارتفاع سنج و چندین سنسور دیگر است. به همین دلیل می توان ویوو واچ SP را به عنوان یک جایگزین مناسب برای فیت بیت ورسا 2 در نظر گرفت.

شاید مهم ترین ویژگی ویوو واچ SP، طول عمر باتری آن باشد، چرا که علیرغم سناریوهای کاربردی امروزی، این محصول تا 14 روز نیاز به شارژ مجدد ندارد. ساعت هوشمند جدید ایسوس فاقد سیستم عامل Wear OS بوده و هنوز قیمت دقیقی برای آن تعیین نشده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع