معرفی آلکاتل 1V ، آلکاتل 3X و Smart Tab 7 در مراسم IFA

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت آلکاتل چندی پیش در مراسم IFA برلین از محصولات جدید خود به نام آلکاتل 1V ، آلکاتل 3X و آلکاتل اسمارت تب 7 رونمایی کرد.

همانطور که می دانید، کمپانی TCL در مراسم IFA امسال، نخستین اسمارت فون خود با برند TCL را به دنیا معرفی کرد. اما ظاهرا شرکت آلکاتل در طی این مدت برنامه های بزرگتری را در سر داشته است. این شرکت فرانسوی چندی پیش با ارائه سه محصول جدید طرفداران خود را شگفت زده کرد. گوشی همراه آلکاتل 1V و آلکاتل 3X و همینطور تبلت Smart Tab 7 محصولات معرفی شده در مراسم IFA برلین هستند که در ادامه شما را با مشخصات آن ها آشنا می کنیم.

مشخصات آلکاتل 1V

گوشی آلکاتل 1V ارزان ترین محصول موجود در این مجموعه بوده که از نمایشگر ال سی دی 5.5 اینچی با رزولوشن 480 × 960 و نسبت تصویر 18:9 بهره می برد. در بالای دستگاه دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با دریچه دیاگرام F/2.2 به چشم می خورد و پنل پشتی نیز جایگاه فلش LED، حسگر اثر انگشت و دوربین 5 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F/2.4 است. اگر از سمت راست به گوشی نگاه کنیم، 3 کلید پشت سر هم را می بینیم که به ترتیب مربوط به کلید پاور، تنظیم صدا و کلید ویژه دستیار صوتی گوگل هستند. جالب آنکه بدنه این محصول عمدتا از جنس پلاستیک است.

آلکاتل 1V دارای 1 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه اصلی بوده و از کارت میکرو SD نیز پشتیبانی می کند. چیپست هشت هسته ای Unisoc SC9863A وظیفه پردازش این دستگاه را بر دوش می کشد و عملیات شارژینگ باتری 2460 میلی آمپر ساعتی آن نیز از طریق microUSB انجام می شود. کاربران آلکاتل 1V به سبب بهره مندی این محصول از نسخه Go سیستم عامل اندروید پای، از مزایای استفاده از اپلیکیشن های Go نیز برخوردار خواهند بود.

آلکاتل 1V در چهار رنگ مشکی، آبی، طلایی، صورتی و باقیمت 79 یورو (86 دلار) در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. قرار است که این محصول در اروپا، کشورهای لاتین آمریکا، خاورمیانه و سایر نقاط آسیا نیز عرضه شود اما متاسفانه تاریخ دقیق آن هنوز معلوم نیست.

مشخصات آلکاتل 3X

مشخصات آلکاتل 3X نسبت به آلکاتل 1Z قدری پیشرفته تر است. آلکاتل 3X از نمایشگر 6.5 اینچی با رزولوشن +HD و نسبت تصویر 20:9 بهره می برد. در در بالای صفحه یک بریدگی قطره ای دیده می شود که البته جایگاه دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F/2.0 است. پنل پشتی تماما از جنس شیشه بوده و یک دوربین سه گانه با چیدمان عمودی روی آن قرار دارد. سنسور 16 مگاپیکسلی اول دارای دریچه دیافراگم F/1.8، سنسور 8 مگاپیکسلی دوم دارای دریچه دیافراگم F/2.2 و سنسور 5 مگاپیکسلی و اولترا واید سوم دارای دریچه دیافراگم F/2.4 است.

آلکاتل 3X از پردازنده SoC هلیو P23 مدیاتک بهره می برد. این دستگاه با 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه اصلی به بازار می آید و ظاهرا قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD را دارد. وظیفه تامین انرژی نیز بر عهده یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی است. این محصول درست مانند آلکاتل 1V دارای کلید ویژه گوگل اسیستنت بوده و از سیستم عامل اندروید 9 بهره می برد.

آلکاتل 3X در رنگ های مشکی، سبز، صورتی و با قیمت 149 یورو (169 دلار) در سراسر قاره اروپا و آمریکای لاتین عرضه می شود.

مشخصات آلکاتل Smart Tab 7

آلکاتل اسمارت تب 7 یک تبلت کارآمد با قیمت نسبتا قابل قبول بوده که وزن آن تنها 268 گرم است. این محصول به ویژگی Kid Mode مجهز شده و امکان مدیریت و ردیابی میزان استفاده از اپلیکیشن ها را برای کاربر فراهم می آورد.

اسمارت تب 7 دارای صفحه نمایش 7 اینچی با رزولوشن 600 × 1024 و نسبت تصویر 16:9 است. یک دوربین 2 مگاپیکسلی نیز روی دستگاه تعبیه شده که می تواند هنگام برقراری تماس های تصویری بسیار مفید باشد. در پنل پشتی یک دوربین ساده VGA به چشم می خورد و کیک استند دستگاه به خود پنل متصل شده است. این محصول از پردازنده چهار هسته ای MT8167B شرکت مدیاتک، حافظه رم 1.5 گیگابایتی و حافظه اصلی 16 مگابایتی بهره می برد و قابلیت پشتیبانی از حافظه میکرو SD را نیز دارد.

Smart Tab 7 از سیستم عامل اندروید 9 پای به همراه رابط کاربری مرسوم آلکاتل استفاده می کند. عملیات شارژ باتری 2580 میلی آمپر ساعتی آن نیز از طریق microUSB صورت می پذیرد. این تبلت طی چند هفته آینده و با قیمت 79 یورو (86 دلار) در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع