نوکیا از گوشی های جدید خود با سیستم عامل KaiOS رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت Nokia به تازگی از گوشی های جدید خود یعنی نوکیا 800 تاف، نوکیا 2720 فلیپ و نوکیا 110 رونمایی کرده است. کلیه این محصولات به سیستم عامل KaiOS مجهز شده اند.

نوکیا همواره آرزو داشت تا بتواند میلیاردها نفر را به اینترنت وصل کند. کمپانی بزرگ HMD نیز با کمک سیستم عامل KaiOS به دنبال همین هدف است. حال کمپانی Nokia از چند محصول جدید مجهز به KaiOS رونمایی کرده که در ادامه به توصیف مختصر آن ها می پردازیم.

نوکیا 800 تاف

این گوشی، جانشین معنوی مدل افسانه ای و تخریب ناپذیر Nokia 3310 به شمار می آید! تاف 800 دارای رتبه بندی IP68 و گواهی مقاومت بدنی MIL-STD-810G است. این دستگاه می تواند به مدت نیم ساعت زیر 1.5 متر آب بماند. محصول جدید نوکیا، ضد گرد و غبار بوده و در برابر نوسانات و افت دما مقاومت می کند. این گوشی به سبب داشتن پوشش ضد لغزش و لبه های لاستیکی، بعید است از دست کاربر یا از جایی بیفتد. همچنین کاربر می تواند با وصل کردن بند مخصوص به دستگاه، آن را به راحتی در دست خود نگه دارد.

نوکیا 800 تاف مجهز به باتری 2100 میلی آمپر ساعتی بوده که امکان نگه داری شارژ به مدت یک ماه و یا بیش از 12 ساعت در صورت برقراری تماس، را فراهم می آورد. با توجه به بلندگوی قدرتمند این گوشی، هیچ تماس تلفنی از دست نخواهد رفت. به لطف فلش LED قدرتمند می توان از تلفن به عنوان چراغ قوه نیز استفاده کرد.

نوکیا 800 تاف

تاف 800 دارای گیرنده ترکیبی GPS+GLONASS بوده که قادر به ردیابی حرکت کاربر و تشخیص مکان وی در گوگل مپ است. سیستم عامل KaiOS ویژگی های دیگری را نیز ارائه می دهد که از جمله آن ها می توان به اپلیکیشن های واتس اپ و فیسبوک اشاره کرد. یک دستیار گوگل نیز وجود دارد که با فشردن تنها یک دکمه، آماده سرویس است.

گوشی جدید نوکیا با قابلیت پشتیبانی از اتصال 4K به وسیله VoLTE و VoWiFI، در نسخه های تک سیم کارتی و دو سیم کارتی در دسترس کاربران قرار می گیرد. این گوشی از فناوری WiFi b/g/n و بلوتوث 4.1 نیز پشتیبانی می کند. حافظه داخلی این گوشی تنها 4 گیگابایت است، اما با استفاده از کارت MicroSD می توان حافظه را ارتقا بخشید.

گوشی Nokia 800 Tough در رنگ بندی مشکی و قهوه ای خاکی در اوایل ماه اکتبر با قیمت اولیه 110 یورو به بازار عرضه می شود.

نوکیا 2720 فلیپ

گوشی فلیپ ظاهر بسیار مناسبی به عنوان تلفن دارد. به منظور برقراری تماس باید گوشی را باز کرده و برای خاتمه تماس باید آن را ببندید. زمانی که این دستگاه باز است، شکل آن با صورت کاربر همخوانی و مطابقت دارد.

این محصول جدید نیز مجهز به سیستم عامل KaiOS بوده و از یک نمایشگر داخلی 2.8 اینچی و یک نمایشگر بیرونی 1.3 اینچی برای نمایش اطلاع رسانی ها بهره می گیرد. به لطف KaiOS، قابلیت کاربرد پیام رسان های واتس اپ و فیسبوک برای کاربر مهیا شده است. اپلیکیشن گوگل مپ (با گیرنده GPS+GLONASS) به طور پیش فرض به روی این دستگاه نصب بوده و برنامه های کاربردی دیگری در فروشگاه Kai app در دسترس کاربران قرار گرفته اند.

نوکیا 2720 فلیپ

گوشی Nokia 2720 Flip با قابلیت اتصال LTE (50/150 مگابیت بر ثانیه)، می تواند هات اسپات WiFi را فعال کند و یا به شبکه های WiFi موجود وصل شود. این دستگاه نیز در نسخه های تک سیم کارتی و دو سیم کارتی عرضه می شود.

نوکیا فلیپ همانند مدل تاف، به دوربین اصلی 2 مگاپیکسلی و فلش مجهز شده است. این گوشی دارای حافظه داخلی 4 گیگابایت بوده و با افزودن حافظه جانبی microSD ارتقا می یابد. علاوه بر این از جک هدفون 3.5 میلیمتری و فناوری بلوتوث 4 پشتیبانی می کند.

گوشی Nokia 2720 Flip در رنگ بندی مشکی و خاکستری در ماه سپتامبر با قیمت اولیه 90 یورو به بازار عرضه می شود.

نوکیا 110

نوکیا 110

این 110 یک گوشی معمولی با قیمت ارزان و دوربین ساده است. قیمت این محصول تنها 20 دلار بوده و از اواسط سپتامبر روانه بازار خواهد شد. کاربر با استفاده از کارت microSD می تواند حافظه این گوشی را افزایش داده و به مدت 27 ساعت به موسیقی مورد علاقه یا رادیو FM خود گوش کند. نوستالوژی دوست داشتنی این گوشی، سرگرم شدن با بازی محبوب Snake و همینطور Doodle Jump است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع