حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

موتورولا وان زوم از راه رسید؛ زوم هیبریدی 10 برابر

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – موتورولا وان زوم امروز به طور رسمی به دنیا معرفی شد. این محصول دارای دوربین چهارگانه قدرتمند بوده و امکان عکس برداری با زوم هیبریدی 10 برابر را برای کاربران فراهم می کند.

یکی از جذابیت های سری موتورولا وان این است که هر کدام از گوشی ها دارای جذابیت های خاص خود بوده و قرار نیست هیچ کدام جایگزین دیگری شود. شرکت موتورولا تا کنون گوشی های وان ویژن و وان اکشن را به دنیا معرفی کرده و امروز نیز از موتورولا وان زوم رونمایی کرده است. در ادامه مشخصات فنی و ظاهری این محصول شگفت انگیز را با یکدیگر مرور می کنیم.

همانطور که از نام موتورولا وان زوم پیداست، این گوشی مجهز به یک دوربین قدرتمند بوده که هر کدام از سنسورهای چهارگانه آن، ویژگی های خارق العاده ای دارند. موتورولا دارای یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال (OIS) و یک لنز تله فوتو است که امکان تصویربرداری با زوم اپتیکال 3 برابر را برای کاربر فراهم می آورد. این محصول به قابلیت زوم هیبریدی 10 برابر نیز مجهز شده است؛ بدین ترتیب که زوم اپتیکال 3 برابر با داده های به دست آمده از سه سنسور دیگر با یکدیگر ترکیب می شود که نتیجه آن، ثبت یک تصویر با کیفیت است.

سنسور اصلی و 48 مگاپیکسلی موتورولا وان زوم دارای دریچه دیافراگم f/1.7 و همچنین لرزشگیر اپتیکال بوده و از فناوری پیکسل باینینگ 4 در 1 پشتیبانی می کند. سنسور 16 مگاپیکسلی با لنز اولترا واید میدان دید وسیع با زاویه 117 درجه را نتیجه می دهد. سنسور 5 مگاپیکسلی چهارم نیز از نوع حسگرهای تشخیص عمق است. گوشی جدید موتورولا همچنین دارای حالت پرتره خاص و مود انحصاری دارک ویژن است که مورد دوم لذت عکاسی با نور کم را چند برابر می کند. در قسمت جلویی دستگاه نیز یک دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی به چشم می خورد. این دوربین نیز از فناوری پیکسل باینینگ پشتیبانی می کند و از این طریق، وضعیت نور در شرایط ممختلف را بهبود می بخشد.

سنسورهای چهارگانه موتورولا وان زوم درون ماژول مستطیل شکلی قرار گرفته و نیمه بالایی آن را تماما اشغال کرده اند. اما نیمه دیگر ماژول جایگاه لوگوی مشهور و خفاش مانند موتورولا بوده که در این نسخه به چراغ LED مجهز شده و به نوعی جایگزین چراغ های اعلان معمولی شده است.

موتورولا وان زوم از نمایشگر امولد 6.4 اینچی با زولوشن +FHD (2340 ×1080p) و نسبت تصویر 19:9 بهره می برد.  نسبت صفحه به بدنه گوشی نیز برابر با 85 درصد بوده که در نوع خود واقعا بی نظیر است. در بالای صفحه بریدگی U شکل کوچکی دیده می شود و سنسور اثر انگشت زیر خود صفحه تعبیه شده است.

موتورولا وان زوم به 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه اصلی مجهز شده و مانند گوشی موتو Z4 از پردازنده اسنپدراگون 675 کوالکام بهره می برد. این گوشی دارای باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بوده و از قابلیت شارژ سریع 15 وات پشتیبانی می کند. از دیگر ویژگی های موتورولا وان زوم می توان به وجود پورت USB-C، جک هدفون 3.5 میلیمتری، شبکه ارتباطی 4G LTE و قابلیت استفاده همزمان از دو سیم کارت اشاره کرد.

سیستم عامل به کار رفته در این دستگاه، اندروید 9 پای است که امکان دسترسی به گوگل اسیستنت، موتو دیسپلی و موتو اکشن را برای کاربران میسر می کند. انتظار می رود که نسخه اندروید 10 نیز روی وان زوم قابل اجرا باشد اما کمپانی موتورولا قابلیت پشتیبانی آن از اندروید 11 را تضمین نمی کند. این شرکت همچنین زمان دقیقی را برای ارائه پچ های امنیتی اعلام نکرده است.

طبق اطلاعات به دست آمده، ساکنین آمریکا از همین امروز می توانند از طریق وب سایت شرکت، نسبت به خرید موتورولا وان زوم اقدام کرده و مبلغ 449.99 دلار را بابت ان بپردازند. ناگفته نماند که این محصول با خدمات ارتباطی ارائه شده توسط شرکت های AT&T و T-Mobile نیز سازگاری دارد.

فروش وان زوم در اروپا از فردا و با حداقل قیمت 429.99 یورو آغاز می شود. البته نسخه انحصاری آمازون با دستیار صوتی الکسا، امروز در کشورهای فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان و انگلستان در دسترس علاقه مندان قرار گرفت. ساکنین برزیل، مکزیک، آرژانتین و سایر کشورهای آمریکای لاتین نیز می توانند امروز این محصول را خریداری کنند، هر چند که هنوز قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفته نشده است. در پایان باید بگوییم که موتورولا وان زوم در سه رنگ خاکستری، بنفش و برنزی به بازار عرضه می شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع