حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

انویدیا قدرتمندترین پردازنده‌ی گرافیکی لپ‌تاپ‌ها را عرضه می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

نسخه‌ی قابل حمل پردازنده‌ی گرافیکی Quadro RTX 6000 انویدیا، هر لپ‌تاپی را به دستگاهی قدرتمند و ایده‌آل برای طراحان و تولیدکنندگان محتوا تبدیل می‌کند.

انویدیا با معرفی سری لپ‌تاپ‌های RTX Studio، پردازنده‌های گرافیکی گیمینک RTX را در موقعیت نسبتا مشابهی با محصولات حرفه‌ای و گران‌قیمت سری کوادرو قرار داده است. اکنون این شرکت با عرضه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی قابل حمل RTX Quadro 6000 به تولید‌کنندگان محتوا دلیل تازه‌ای برای هزینه‌کردن مبلغ اضافی برای خرید سری کوادرو می‌دهد که برای اولین‌بار در لپ‌تاپ StudioBook ایسوس به‌کار می‌رود. این پردازنده‌ که از ۲۴ گیگابایت رم پرسرعت و عملکرد تقریبا مشابهی با همتای دسکتاپ خود بهره‌مند می‌برد، به‌راحتی می‌تواند پردازنده‌های گرافیکی۸ و ۱۶ گیگابایتی GeForce RTX 2080 و Quadro 5000 را پشت سر بگذارد.

بنابه ادعای انویدیا، این پردازنده‌ی گرافیکی می‌تواند در ویرایش فیلم، رندر سه‌بعدی و کارهای گرافیکی عملکردی تقریبا مشابه با کارت گرافیک ۴,۰۰۰ دلاری نسخه‌ی دسکتاپ Quadro RTX 6000 ارائه دهد. هنوز جزئیات نسخه‌ی لپ‌تاپ این کارت گرافیک در دسترس نیست، ولی نسخه‌ی دسکتاپ RTX 6000 دارای ۴۶۰۸ هسته‌ی کودا و ۵۷۶ هسته‌ی تنسور و ۷۲ هسته‌ی RT است که در مقایسه با ۴۳۵۲ هسته‌ی کودا و ۵۴۴ هسته‌ی تنسور و ۶۸ هسته‌ی RT پردازنده‌ی گرافیکی RTX 2080 Ti عملکرد بهتری دارد.

مقاله‌های مرتبط:

در همین حال، انویدیا سیستم‌ خنک‌کننده‌ی لپ‌تاپ جدیدی را برای این محصول طراحی کرده است که صفحه‌کلید را در حد دمای بدن انسان خنک می‌کند و هنگام لمس‌شدن خنک به‌نظر می‌رسد. پردازنده‌ی گرافیکی جدید انویدیا همچنین از صفحه‌نمایش 4K با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده از آداپتورهای باریک و فناوری جدید Optimus را می‌دهد. Optimus قابلیت جدیدی است که امکان جا‌به‌جایی میان پردازنده‌های گرافیکی انویدیا و اینتل را برای بهبود عملکرد یا کاهش مصرف انرژی فراهم می‌کند. افزون‌بر‌این، هسته‌های تورینگ RT و تنسور نیز برای رهگیری پرتو آنی در بازی‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، آماده‌ی کار هستند.

تمامی امکانات یادشده در بدنه‌ی یک لپ‌تاپ ۱۵ اینچی جمع می‌شوند. به‌گفته‌ی جرد لند، مدیر شرکت RED camera، پردازنده‌ی گرافیکی موبایل RTX 6000 در کار با فرمت R3D عملکردی مشابه با همتای دسکتاپ خود دارد. باید توجه داشت که لپ‌تاپ‌های مجهز به این کارت گرافیک قیمت بسیار زیادی خواهند داشت؛ اگرچه ایسوس هنوز قیمت لپ‌تاپ جدید را اعلام نکرده است. در مقابل، پیش‌تر لپ‌تاپ‌هایی مثل ConceptD 5 ایسر رونمایی شده‌اند که از کارت گرافیک Quadro RTX 3000 و RTX 2060 استفاده می‌کنند و از نظر قیمت گزینه‌های معقول‌تری به‌شمار می‌روند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع