حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سونی اکسپریا ۵ به عنوان کامپکت اکسپریا ۱ رونمایی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سونی در نمایشگاه IFA 2019 اقدام به معرفی آخرین تلفن‌هوشنمدش کرد، اکسپریا ۵٫ بله درست خواندید، ۵! این دستگاه به همراه یک پنل اولد ۶٫۱ اینچی و صفحه‌ی CinemaWide عرضه می‌شود. این تلفن‌هوشمند به‌عنوان جانشین کامپکت پرچمدار فعلی سونی یعنی اکسپریا ۱ وارد بازار خواهد شد.

اکسپریا ۵ با یک پردازنده‌ی Snapdragon 855 عرضه می‌شود. متاسفانه عدد ۵ در نام این دستگاه هیچ ارتباطی به ارتباطات ۵G ندارد! سونی تراشه‌ی این گوشی را با یک مودم معمولی X24 LTE همراه کرده است.

در اکسپریا ۵ سه دوربین وجود دارد که آنها را از اکسپریا ۱ به ارث برده است (یک ۱۲ مگاپیکسلی عادی + یک ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید گسترده + یک ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو)؛ این دوربین‌ها در گوشه‌ی سمت چپ و بالای دستگاه قرار دارند.

سونی علاوه بر کوچک‌تر کردن نمایشگر اکسپریا ۵ نسبت به اکسپریا ۱، اقدام به کاهش رزولوشن آن هم نموده است. رزولوشن نمایشگر این دستگاه Full HD پلاس است (۲۵۲۰x1080P). سونی می‌گوید که هدف این صفحه‌نمایش «ایجاد تجربه‌ی کاربری درست برای طراحان» است.

در این گوشی‌هوشمند از یک اسپیکر اصلی (که در پایین تلفن قرار دارد) مجهز به فناوری Dolby-Atmos استفاده شده است. اسپیکر دومی هم در این دستگاه وجود دارد که باعث ایجاد تجربه‌ی شنوایی محتوا به‌صورت استریو می‌شود.

همانند اکسپریا ۱، اکسپریا ۵ هم دارای «Creator Mode» است؛ در این گوشی‌هوشمند از یک ویژگی دیگر هم استفاده شده: «Smart Connectivity»؛ این ویژگی باعث می‌شود تا اکسپریا ۵ یک قدم از برادر بزرگ‌ترش جلوتر باشد. شایان‌به‌ذکر است که ویژگی مذکور رفتار تلفن‌هوشمند را در اتصال به شبکه‌ی LTE می‌آموزد، سپس هنگامی که پیش‌بینی کند اتصال wifi دارای هرگونه مشکل کوچک یا بزرگی است، به‌طور خودکار به LTE جابجا می‌شود.

هرچه یک تلفن‌هوشمند کوچک‌تر شود، ظرفیت باتری‌اش هم کم‌تر می‌شود. اکسپریا ۵ از یک باتری ۳۱۴۰mAh استفاده می‌کند؛ این باتری از شارژ تحویل انرژی بهره می‌برد که با داشتن ویژگی مذکور، چندان مشکل خاصی با نرخ ۱۸ واتی باتری نخواهد داشت.

اکسپریا ۵ در ابتدا با هندزفری‌های WF-1000XM3 سونی با قابلیت کاهش نویز محیط عرضه می‌شوند. پیش‌سفارش این دستگاه هم تا هفته‌ی آینده برای خریداران ممکن خواهد بود، اما تحویل‌شان به ماه اکتبر موکول می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع