حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

عدم تحویل خودروهای پیش فروش شده جرم است!

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – امروز حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مصاحبه ای به این موضوع اشاره کرد که تحویل ندادن خودروهای پیش فروش شده جرم محسوب می شود.

به نظر می رسد عدم تحویل خودروهای پیش فروش شده از سوی خودروسازان تبدیل به یک موضوع مهم شده است. در صورتی که اخبار خودروهای پیش فروش شده را دنبال کرده باشید، از این موضوع اطلاع دارید که شرکت های ایران خودرو و سایپا بسیاری از محصولات خود را تحویل خریداران نداده اند که این موضوع باعث عدم تزریق خودرو به بازار و ایجاد التهاب در آن شده است.

به تازگی حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در صحبت هایی به عدم تحویل خودروهای پیش فروش ایران خودرو و سایپا اشاره کرده است. این نماینده اعلام کرده که ایران خودرو و سایپا از مردم پول دریافت کرده اند؛ با این حال همچنان بسیاری از خودروها تحویل آن ها نشده است. نوروزی گفته است:

بر اساس قانون تجارت، عدم تحویل خودروهای پیش فروش شده جرم است و مجازات مخصوص به خود را دارد.

در حالی این نماینده مجلس عدم تحویل خودروها را جرم می داند که در گذشته نماینده دیگری پیش فروش خودرو را غیرقانونی اعلام کرده بود (پیش فروش خودرو ممنوع شد). با وجود این اظهار نظر، ایران خودرو و سایپا همچنان به پیش فروش محصولات خود ادامه دادند. با وجود پیش فروش و همچنین فروش فوری خودرو از سوی این دو شرکت، همچنان شاهد التهاب در این بازار و اختلاف میان قیمت کارخانه ای و بازار هستیم.

اخبار جدید پیش فروش خودرو

در گذشته نه چندان دور شاهد دستگیری مدیر عامل سابق ایران خودرو و انتخاب مدیر عامل جدید بودیم (فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو شد). این موضوع باعث ثبات نسبی قیمت خودرو در بازار آزاد شد. انتظار می رود با افزایش عرضه خودرو توسط سایپا و ایران خودرو، شاهد کاهش بیشتر قیمت ها در آینده باشیم. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع