عملکرد ضعیف دوربین پنج گانه نوکیا 9 پیور ویو در DxOMark

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – عملکرد دوربین پنج گانه نوکیا 9 پیور ویو در وب سایت DxOMark به نمایش گذاشته شد. ظاهرا نتایج به دست آمده در این بنچمارک چندان رضایت بخش نبوده است.

همانطور که می دانید، نوکیا 9 PureView نخستین گوشی جهان با دوربین پنج گانه است که چند ماه پیش راه خود را به سوی بازار جهانی باز کرد. دوربین پنج گانه این محصول برای کیفیت هر چه بیشتر تصاویر به عکاسی محاسباتی متکی است. حداقل این چیزی بود که مقامات نوکیا وعده آن را داده بودند. اما عملکرد این دوربین در بنچمارک DxOMark به جز در حالت بوکه، بسیار دلسرد کننده بوده است.

نتایج این بنچمارک نشان می دهد که دوربین نوکیا 9 پیور ویو در مجموع توانسته به امتیاز 85 دست پیدا کند. یعنی عملکرد آن بسیار نزدیک به نوکیا 8 Sirocco و گوشی نسبتا قدیمی آیفون 7 است. این دوربین برای ثبت تصاویر، از ترکیب داده های پنج سنسور و همچنین اطلاعات عمقی سنسور ToF استفاده می کند. برای همین نتایج مربوط به حالت بوکه نسبتا مطلوب و موفقیت آمیز است. با این حال، تصاویر استاندارد این سنسورها، آنطور که باید روی بزرگنمایی دوربین اثر نگذاشته اند. حتی گوشی تک سنسوری پیکسل 3a گوگل نیز توانسته در این بخش بهتر عمل کند.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، دوربین پنج گانه نوکیا 9 پیور ویو در حالت فیلم برداری نیز نتوانسته عملکرد مناسبی داشته باشد. این موضوع کمی عجیب به نظر می رسد؛ چرا که این دستگاه برای ضبط فیلم تنها از یک سنسور کمک می گیرد. جالب آنکه اسمارت فون نوکیا 8 Sirocco در این بخش امتیاز بهتری را به دست آورده است. توجه داشته باشید که پایدارسازی تصاویر در دوربین نوکیا به صورت الکترونیکی و تنها در حالت فیلم برداری با کیفیت 1080p انجام می شود. بنابراین فیلم های گرفته شده با کیفیت 4K فاقد این ویژگی هستند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع