برنامه‌های کوآلکام برای سال ۲۰۲۰

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

امروز کوآلکام از برنامه‌های خود برای سال ۲۰۲۰ در نمایشگاه IFA پرده برداشت. در ابتدا، شرکت مذکور از اولین پردازنده مجهز به مودم نسل پجم شبکه تلفن همراه رونمایی نمود که با نام اسنپدراگون ۵G شناخته می‌شود. این تراشه از فن‌آوری‌های بسیاری بهره می‌برد که به کاربران محصولات کوآلکام این اجازه را می‌دهد تا به سرعت گیگابایتی دست یابند. همچنین به‌نظر می‌رسد کوآلکام قصد دارد در آینده به بازار دکل‌های نسل پنجم اینترنت نیز وارد شود. انتظار می‌رود این مودم پرسرعت تا آخر سال ۲۰۱۹ در برخی از موبایل‌ها، تبلت‌ها و کامپیوترهای شخصی دیده شود.

یکی از مدیران کوآلکام در این رابطه می‌گوید:

سال‌های گذشته ما پتانسل این تکنولوژی جدید – ۵G – را درک کردیم و از همان زمان استراتژی کوآلکام این بود که به‌صورت گسترده به این بازار ورود پیدا کند. ما شاهد این موضوع خواهیم بود که موبایل‌ها با این فن‌آوری به بازار عرضه می‌شوند و دنیای اطراف را تغییر خواهند داد. این نسل افزایش بهره‌وری دستگاه‌ها و محصولات را در پی خواهد داشت و زندگی کاربران را بهبود می‌بخشد.

این شرکت می‌گوید که تا سال ۲۰۲۰ می‌خواهد از نسل‌های جدید پردازنده‌های اسنپدراگون یعنی سری ۸، ۷ و ۶ رونمایی کند و آن‌ها را در دسترس کاربران قرار دهد. خوش‌بختانه این تراشه‌ها مجهز به مودم ۵G خواهند بود. البته همین‌حالا نیز پرچم‌دار کوآلکام یعنی پردازش‌گر اسنپدراگون ۸۵۵ به این مودم مجهز است. فقط بعضی از موبایل‌ها از این تکنولوژی پشتیبانی نمی‌کنند که به‌نظر می‌رسد با گذشت زمان این مشکل نیز برطرف خواهد شد. امید می‌رود نسل بعدی تراشه‌های کوآلکام (یعنی اسنپدراگون ۸۶۵) در سال بعدی معرفی شود.

برخی از بهترین برندها بر روی تولید دستگاه‌های ۵G تمرکز دارند

گفته می‌شود جمعی از بهتری برندهای حوزه موبایل یعنی ال‌جی، موتورولا و اچ‌ام‌دی گلوبال (شرکت مادر نوکیا) در حال توسعه و تولید محصولاتی هستند که از فن‌آوری نسل پنجم اینترنت پشتیبانی می‌کند و در عین حال به پردازنده‌های ۵G کوآلکام مجهز خواهد بود. سری هفتم تراشه‌های ۵G این شرکت با معماری ۷ نانومتری عرضه خواهد شد که طبیعتا مصرف کم‌تری نسبت به نمونه‌های ۹ نانومتری دارد. همچنین هوش مصنوعی نیز فراموش نشده و بخشی اختصاصی در این تراشه برای هوش مصنوعی در نظر گرفته شده است. شرکت‌های چینی نیز بیکار ننشسته‌اند و در حال توسعه محصولات خود مجهز به این فن‌آوری جدید هستند. به‌نظر می‌رسد در سال‌ بعد شاهد موبایل‌های ۵G از طرف برندهای مثل ردمی، اوپو و ویوو باشیم.

سری ششم پردازنده‌های ۵G کوآلکام برای آن دسته از برندهایی است که می‌خواهند موبایل‌های نسل پنجم خود را در سراسر جهان عرضه کنند. این بدان معناست که تراشه‌های این خانواده ارزان‌تر از مدل‌های سری ۷ یا ۸ هستند. در این مورد کوآلکام می‌گوید:

تکنولوژی‌های شرکت کوآلکام بهترین و اولین پلت‌فورم ۵G برای تلفن‌های همراه است که به مودم RF مجهز است. ما در نظر داریم این فن‌آوری جدید را در مقیاس جهانی توسعه دهیم و آن را برای تمامی کاربران عرضه نماییم. در اصل برای همین سری‌های ۶، ۷ و ۸ تراشه‌های ۵G کوآلکام را به تولیدکنندگان پیشنهاد می‌دهیم.

اخبار حاکی از آن هستند که به‌زودی شاهد آنتن‌های ۵G کوآلکام در خانه‌ها و محل‌های کار نیز خواهیم بود تا بتوانیم در هر جایی به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع