سرمایه‌گذاری پورشه برروی ریمک | تکفارس

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

خودروسازی آلمانی پورشه هم‌اکنون دارای سهم ۱۵٫۵ درصدی سهام استارت‌آپ EV کشور کرواسی است.پورشه اعلام کرده است که سرمایه‌گذاری برروی ریمک همانند معرفی مدل تایکان، جدیتش را برای الکتریکی‌شدن نشان می‌دهد. با عرضه‌ی مدل تایکان به‌عنوان نخستین خودروی تمام برقی پورشه، مشخص است که این شرکت قصد ورودی جدی به حوزه‌ی خودروهای الکتریکی را دارد، البته با همکاری دیگران!

پورشه چندین ماه پیش اعلام کرد که بخش کوچکی از سهام استارت‌آپ Rimac Automobili را در اختیار دارد؛ باتوجه به ادعای ریمک در جمعه‌ی گذشته، این سهم به ۱۵٫۵ درصد افزایش یافته است. با درنظر داشتن این مورد که ۱۵٫۵ درصد نشان‌دهنده‌ی شوروشوق یک شرکت در سرمایه‌گذاری به‌حساب نمی‌آید اما شامل مقدار زیادی پول می‌شود که تاثیر به‌سزایی در آینده ریمک خواهد داشت. به‌علاوه، دسترسی پورشه به دانش فوق‌العاده‌ی ریمک در حوزه‌ی خودروهای EV، برایش مانند یک برگ‌برنده می‌ماند.

Lutz Meschke، معاون رئیس‌هیئت اجرایی و مدیر اشد مالی Porsche AG، در بیانیه‌ای می‌گوید :«پورشه با ریمک در راستای توسعه‌ی مثبت آن شرکت به‌مدت یک‌سال همراه خواهد شد. خیلی زود برای ما مشخص شد که پورشه و ریمک چیزهای زیادی برای یادگرفتن از یکدیگر دارند. ما توسط «میت ریمک» (مؤسس Rimac Automobili) وشرکتش متقاعد شدیم و سهم خود را در این شرکت افزایش دادیم. هم‌چنین درحال گسترش همکاری خود در حوزه‌ی فناوری باتری هستیم.»

ریمک به‌منظور تقویت بخش خودروهای الکتریکی عملکرد بالا با شرکت‌های دیگری هم همکاری دارد که شاید پررنگ‌ترین آنها، سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیون دلاری هیوندای بر رویش باشد. این همکاری‌ها درکنار توسعه‌ی خودروهای خود ریمک مدیریت می‌شوند تا مراقب رقبایی چون لوتوس و… باشند.

«میت ریمک»، مؤسس Rimac Automobili، در بیانیه‌ای می‌گوید :«ما تازه در آغاز راه همکاری‌هایمان هستیم. با این وجود توانسته‌ایم به انتظارات بالای خود دست پیدا کنیم. ایده‌های بسیاری داریم که دوست‌داریم آنها را با کمک دیگران عملی کنیم. کلید این مسئله ایجاد یک وضعیت برد-برد برای طرفین معامله و ارزش‌افزایی مشتریان نهایی خودمان (به‌وسیله‌ی توسعه‌ی خودروهای الکتریکی کنونی) است.»

ریمک درحال توسعه‌ی ابرخودروی گرندتورر جدید خود با نام C-Two است که آن را در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ به نمایش عموم درآورد؛ این شرکت مدعی شده است که C-Two دارای قدرت خروجی ۱۹۱۴ اسب‌بخار است.

در ادامه می‌توانید برخی از تصاویر این ابرخودروی بی‌نظیر را مشاهده کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع