گرندپری ایتالیا ۲۰۱۹؛ پیروزی لکلرک و فراری در مونزا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گرندپری فرمول یک ایتالیا ۲۰۱۹ با پیروزی چارلز لکلرک از تیم فراری به پایان رسید؛ والتری بوتاس و لوئیس همیلتون از مرسدس در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

رقابت‌های فرمول یک فصل ۲۰۱۹ در مرحله‌ی چهاردهم به پیست مونزا ایتالیا رسید و امروز شاهد رقابتی جذاب بین رانندگان تیم‌های حاضر بودیم. پیروزی در گرندپری فرمول یک ایتالیا ۲۰۱۹، این‌بار به تیم فراری و چارلز لکلرک اختصاص یافت. والتری بوتاس هم که تا دورهای آخر مسابقه برای سبقت از لکلرک و جایگاه نخست تلاش می‌کرد، در رده‌ی دوم و لوئیس همیلتون از تیم مرسدس بنز در جایگاه سوم گرندپری ایتالیا ایستاد.

2019 italian formula one grand prix / گرندپری فرمول یک ایتالیا

مسابقه در دورهای ابتدایی با اشتباه سباستین فتل همراه شد و راننده‌ی آلمانی فراری پس از خروج از پیست، ورود غیرایمن به پیست مسابقه داشت که با برخورد به خودروی عبوری، بال جلوی خود را از دست داد؛ پس از بررسی صحنه توسط کارشناسان فرمول یک، جریمه‌ی ده ثانیه‌ای شامل توقف و شروع حرکت در پیت‌لین دریافت کرد. همین موضوع باعث شد تا فتل که از رده‌ی چهارم استارت زده بود، در ادامه‌ی مسابقه نتواند خود را به رده‌های بالایی برساند.

2019 italian formula one grand prix / گرندپری فرمول یک ایتالیا

پس از فتل رانندگانی مانند لنس استرول و الکساندر آلبون نیز جریمه‌هایی دریافت کردند. کارلوس ساینز، دنیل کویات و کوین مگنوسن نیز رانندگانی بودند که نتوانستند به مسابقه ادامه دهند و از گرندپری فرمول یک ایتالیا کنار کشیدند. مکس وشتاپن از تیم ردبول نیز که مسابقه را از رده‌های پایانی استارت زده بود، در این مسابقه با رده‌ی هشتم به کار خود پایان داد.

2019 italian formula one grand prix / گرندپری فرمول یک ایتالیا

استراتژی تیم فراری برای چارلز لکلرک پیشتاز در اواسط مسابقه روی استفاده از تایر هارد قرار گرفت، ولی رانندگان مرسدس بنز استفاده از تایرهای مدیوم را ترجیح دادند. در حالی که لوئیس همیلتون به تعقیب و ایجاد فشار روی راننده‌ی موناکویی فراری ادامه می‌داد، ترمزهای خودرویش قفل کرد و یک رده عقب افتاد تا نتواند بر لکلرک پیروز شود. تلاش والتری بوتاس برای تعقیب و پیش افتادن از لکلرک در دورهای پایانی مسابقه نیز مؤثر واقع نشد و در نهایت راننده‌ی جوان فراری با موفقیت از خط پایان عبور کرد.

2019 italian formula one grand prix / گرندپری فرمول یک ایتالیا

در ادامه بخوانید:

به این ترتیب، چارلز لکلرک توانست با ثبت زمان یک ساعت و ۱۵ دقیقه و ۲۶/۶۶۵ ثانیه در گرندپری فرمول یک ایتالیا ۲۰۱۹ به پیروزی برسد. والتری بوتاس با اختلاف ۰/۸۳۵ ثانیه در رده‌ی دوم قرار گرفت و لوئیس همیلتون نیز با ۳۵/۱۹۹ ثانیه اختلاف نسبت به پیشتاز مسابقه، سوم شد. دنیل ریکیاردو، نیکو هالکنبرگ، الکس آلبون، سرجیو پرز، مکس وشتاپن، آنتونیو جوویناتزی و لندو نوریس هم در رده‌های چهارم تا دهم ایستادند.

هم‌اکنون در جدول رانندگان، لوئیس همیلتون، والتری بوتاس و مکس وشتاپن به ترتیب با ۲۸۴ و ۲۲۱ و ۱۸۵ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. در جدول تیمی نیز مرسدس‌ AMG پتروناس با ۵۰۵ امتیاز پیشتاز است؛ درحالی‌ که فراری و ردبول با ۳۵۱ و ۲۶۶ امتیاز، آن را تعقیب می‌کنند.

رتبه راننده امتیاز
۱ لوئیس همیلتون  ۲۸۴
۲ والتری بوتاس ۲۲۱
۳ مکس وشتاپن  ۱۸۵
۴ چارلز لکلرک  ۱۸۲
۵ سباستین فتل ۱۶۹
۶ پیر گسلی ۶۵
۷ کارلوس ساینز ۵۸
۸  دنیل ریکیاردو ۳۴
۹

الکس آلبون

۳۴
۱۰ دنیل کویات ۳۱

مرحله‌ی پانزدهم از فصل ۲۰۱۹ فرمول یک، روز یک‌شنبه ۳۱ شهریور ماه امسال در سنگاپور برگزار می‌شود. 

رتبه تیم امتیاز
۱ مرسدس AMG پتروناس ۵۰۵
۲ فراری ۳۵۱
۳ ردبول ۲۶۶
۴ مک‌لارن ۸۳
۵ رنو  ۶۵
۶ تورو روسو ۵۱
۷ ریسینگ پوینت  ۴۶
۸ آلفا رومئو ۳۴
۹ هاس ۲۶
۱۰ ویلیامز ۱

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع