حملات DDOS وب سایت ویکی پدیا را از دسترس خارج کرده بودند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – وب سایت ویکی پدیا در روزهای گذشته به دنبال حملات گسترده DDOS در بسیاری از نقاط مختلف جهان از دسترس خارج شد.

روز جمعه طی یک اتفاق عجیب، وب سایت ویکی پدیا به صورت ناگهانی در بسیاری از کشورها از دسترس خارج شد. این اتفاق به دنبال حملات گسترده مخرب سایبری علیه این سایت صورت گرفت. آن طور که از هزاران گزارش ارسال شده به وب سایت downdetector پیدا بود، در درجه اول، این حادثه دسترسی کاربران در کشور های اروپایی و همچنین کشورهای خاورمیانه به این وب سایت را مختل کرد.

حساب توییتر آلمانی بنیاد ویکی مدیا اظهار کرد که وب سایت ویکی پدیا به دلیل حملات گسترده DDOS به صورت موقت از دسترس خارج شد. این موضوع سپس از سوی TechCrunch نیز به تایید رسید. لازم به ذکر است؛ یک حمله DDOS، به معنای ارسال حجم انبوهی از درخواست های کاذب به سمت سرور مورد نظر برای مختل کردن آن، تلقی می شود.

ویکی پدیا

این حملات حتی پس از انتشار بیانیه از سوی ویکی پدیا نیز ادامه یافت تا سرانجام، روز گذشته با توجه به گفته کاربران در کشورهای مختلف، سرویس ویکی پدیا در تمامی نقاط جهان به حالت عادی بازگشت. با این حال، همچنان تحقیق درباره این حادثه ادامه دارد.

ویکی مدیا درباره این اتفاق گفت:

ویکی پدیا همواره به عنوان یکی از محبوب ترین وب سایت های جهان با این قضایا درگیر بوده است. حضور در محیط پیچیده و مرموز وب باعث می شود تا همیشه چنین تهدیدهایی اطراف شما وجود داشته باشد. از این رو، جامعه ویکی مدیا و بنیاد ویکی مدیا متخصصان زیادی به خدمت گرفته تا مرتبا خطرات و تهدیدها را رصد کنند، اگر هم زمانی مشکلی پیش بیاید، از آن درس می گیریم، بهبود می یابیم و برای دفعات بعد آماده تر می شویم.

ما حملات روزهای اخیر را محکوم می کنیم، چرا که این موضوع درباره آفلاین کردن ویکی پدیا نیست، بلکه این اتفاق حقوق اساسی همه مردم جهان را برای دسترسی آزاد و به اشتراک گذاری اطلاعات را تهدید می کند. ما متعهد هستیم که همواره از این حقوق محافظت کنیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع