حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

آنر اپلیکیشن جدیدی برای کمک به افراد دارای اختلال بینایی منتشر کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

برند آنر از اپلیکیشن هوشمند جدیدی رونمایی کرده که به افرادِ دارای اختلال بینایی اجازه می‌دهد تا راحت‌تر متون را مطالعه کنند.

در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹، برند آنر تقریباً پرکار بود و علاوه‌بر معرفی رنگ جدید برای آنر پی ۲۰ پرو و عرضه آنر بند ۵ در بازار‌های متعدد، از اپلیکیشن هوشمند جدیدی رونمایی کرد که به‌کمک افراد دارای اختلال بینایی می‌شتابد.

این اپلیکیشن که PocketVision نام دارد، با بهره‌گیری از هوش‌ مصنوعی و دوربین قدرتمند گوشی‌های سری ۲۰ آنر به‌ کمک افراد می‌آید. توسط این اپلیکیشن، افراد دارای اختلال بینایی می‌توانند اسناد، منو‌ها و هر چیزی که متن شاکله‌ی اصلی آن را تشکیل می‌دهد، به‌راحتی مطالعه کنند. افراد برای مطالعه سه گزینه در اختیار خواهند داشت؛ حالت تبدیل متن به گفتار، حالت بزرگ‌نمایی و حالت نمایش تصویری منفی.

گزینه‌ی نخست، همان‌طور که از نامش پیدا است، متون را به گفتار تبدیل می‌کند؛ بدین‌صورت که متن موردنظر توسط دوربین دیده می‌شود و هوش‌ مصنوعی آن را با صدای بلند برای کاربر می‌خواند. قابلیت یادشده از زبان‌های انگلیسی، پرتغالی، چینی، ایتالیایی و آلمانی پشتیبانی می‌کند. طبق گفته‌ی آنر، برای افزایش سطح دقت در تبدیل عکس به متن و متن به گفتار از پلتفرم هوش‌ مصنوعی HiAI و OCR استفاده شده است.

گزینه‌ی بعدی، حالت بزرگ‌نمایی است که با استفاده‌ از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی سری آنر ۲۰ و لنز تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی برای بزرگ‌نمایی، افراد می‌توانند با درشت‌سازی متون، آن‌ها را شفاف‌تر مشاهده و مطالعه کنند.

در آخر نیز به حالت تصویری منفی می‌رسیم که با افزایش تضاد رنگ و اعمال بازه‌ی وسیعی از فیلتر‌های رنگی روی تصویر، امکان مشاهده متن را ساده‌تر می‌سازد.

اپلیکیشن PocketVision در AppGallery گوشی‌های هواوی دردسترس  قرار دارد و افراد می‌توانند آن را روی تمام گوشی‌های آنر نصب کنند؛ اما طبق گفته‌ی سازنده، برای دریافت بهترین کیفیت باید برنامه را روی گوشی‌های سری ۲۰ آنر استفاده کرد.

دیدگاه خود را در‌ این‌ رابطه با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع