فراری F8 اسپایدر با موتور 711 اسب بخاری معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – فراری F8 اسپایدر از راه رسید. این خودرو که رقیب مک لارن 720S اسپایدر محسوب می شود، دارای یک موتور 8 سیلندر 3.9 لیتری است.

شرکت ایتالیایی فراری از خودروی کروک جدید خود رونمایی کرد. این خودروی جذاب به یک موتور 8 سیلندر 3.9 لیتری مجهز شده که در گذشته شاهد استفاده از آن در فراری F8 Tributo کوپه بودیم. این موتور قادر به تولید 711 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور است. سرعت فراری F8 اسپایدر در مدت زمان 2.9 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و راننده آن می تواند به حداکثر سرعت 340 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

موتور مورد استفاده در این خودرو شباهت زیادی به موتور فراری 488 پیستا دارد. فراری برای این موتور از منیفولد با مواد سبک وزن استفاده کرده که همراه با فیبر کربن حاضر در بدنه، وزن F8 اسپایدر را به 1400 کیلوگرم رسانده است. فراری F8 اسپایدر افزایش وزن بسیار کمی را نسبت به نسخه کوپه خود تجربه کرده است. از نظر طراحی تفاوت زیادی بین این محصولات وجود ندارد.

فراری F8 اسپایدر

سقف مورد استفاده در فراری اف 8 اسپایدر به 14 ثانیه زمان برای باز و یا بسته شدن نیاز دارد. راننده می تواند تا حداکثر سرعت 45 کیلومتر بر ساعت سقف خودروی خود را باز کند و یا ببندد. این خودروی جدید فراری در مقایسه با نسل گذشته خود دارای سیستم خنک کننده بهتری است و نسبت به فراری 488 اسپایدر، 10 درصد آیرودینامیک بهتری دارد.

این خودروی ایتالیایی به جدیدترین فناوری فراری، سیستم Dynamic Enhancer یا به اختصار FDE+ مجهز شده است. این سیستم از نرم افزار فراری برای کنترل میزان فشار ترمز به کالیپرها در زمان پیچیدن، خروج از پیچ و یا خیس بودن جاده استفاده می کند. فراری اطلاعاتی در رابطه با قیمت و یا زمان عرضه این خودروی سوپراسپرت جذاب، در اختیار رسانه ها قرار نداده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع