به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات ،
خلاصه ای از گزارش عملکرد اسپید ۱۴۰۱
اسپید، در گزارش سال ۱۴۰۱ خود اعلام کرد، ارسال کالاها در این سامانه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ ، بیش از ۲۲۹٫۷ درصد رشد داشته است.
بیشترین تعداد مرسوله ارسال شده توسط سامانه اسپید در یک روز ۵٫۷۴۸ و بیشترین کالاهای ارسال شده لوازم آرایشی و بهداشتی و داروخانهها بودهاند.
۹٫۷۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال ارزش کالای جابهجا شده در سامانه اسپید در سال ۱۴۰۱ بوده است. در این میان ۲۷ درصد کل درخواستها از خدمات پرداخت در محل اسپید بهره بردند.
سفیران اسپید در سال ۱۴۰۱ ، ۶۰ درصد جمعیت خانواده اسپید را تشکیل دادهاند، که ۶۸ درصد آنها به صورت ثابت مشغول به همکاری با اسپید بوده اند. همچنین بیشترین تعداد بسته تحویل داده شده توسط یک سفیر در یک روز، ۲۷۴ مرسوله بودهاست.
مشتریان اسپید
شرکت هایی که بیشترین تعداد ارسال را در سال ۱۴۰۱ توسط شرکت اسپید داشته اند به ترتیب دیجی کالا، لیاتیم، نوین چرم، بیوتی کد و دیجی پی بوده اند.
تعداد مشتریانی که از خدمات اسپید استفاده کرده اند ۱,۴۶۹,۱۵۵ است که بیشترین درخواست یک مشتری تعداد ۱۳۶ عدد بوده است.
پشتیبانی از کاربران
طبق اطلاعات به دست آمده از امتیازدهی به عملکرد سفیران و تماس تلفنی پس از تحویل بسته (Happy Call)، میزان رضایت مشتریان اسپید ۹۶ درصد بوده است.
در طول سال ۱۴۰۱، شرکت اسپید تعداد ۱۶۶٫۵۱۸ تماس ورودی و ۱۳۳٫۴۵۶ تماس خروجی توسط بخش ارتباط با مشتری داشته است که مدت زمان این تماسها ۹۷٫۹۸۰ دقیقه بوده است که بیشترین تعداد تماس از ساعت ۱۲٫۳۰ الی ۱۴٫۳۰ و ۱۵ الی ۱۶٫۳۰ بوده است.
تمام مناطق ۲۲ گانه تهران تحت پوشش اسپید قرار دارند و جمع آوری بسته های مشتری به صورت رایگان انجام میشود و قادر به دریافت پنل سازمانی و API جهت ثبت سفارشات خواهید بود.
قبل از ارسال بسته بازه زمانی و کد تحویل برای مشتری پیامک میشود و میتوان از سیستم احراز هویت و خدمات مربوط به اوراق بهادار هم بهره برد همچنین میتوان هزینه بسته یا کرایه حمل را به صورت پرداخت در محل انجام داد که تسویه حساب با صاحب محموله (ارسال کننده) به صورت آنی و بدون واسطه انجام میشود.
جابهجایی و تحویل بستهها در اسپید به صورت تحویل در همان روز (Same Day Delivery) و در دو بازه زمانی ۹ الی ۱۵ و ۱۵ الی ۲۱ انجام میشود. بر این اساس، ۶۳٪ بستههای ارسالی در بازه زمانی ۹ الی ۱۵ و ۳۷٪ در بازه زمانی ۱۵ الی ۲۱ تحویل داده شدهاند.
کالای امانی شما تا لحظه ی تحویل به مشتری تحت پوشش بیمه ی اسپید میباشد و در صورت بروز احتمالی هرگونه خسارتی ۱۰۰ درصد ارزش بسته را در لحظه جبران خسارت میکند که در سال ۱۴۰۱ این جبران خسارت کمتر از ۲درصد کلیه سفارشات ارسالی بوده است.
برای دانلود فایل کامل گزارش به این لینک مراجعه کنید.
بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.