جزئیات عرضه‌ی هوندا e در تابستان ۲۰۲۰

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بالاخره زمان شادی طرفداران خودروی کوچک و تمام‌برقی هوندا به‌نام e فرا رسیده است.

نسخه تولیدی خودروی تمام‌برقی e توسط هوندا در نمایشگاه خودروی فرنکفورت رونمایی شد؛ در این رونمایی، هوندا قیمت و مشخصات نهایی این خودروی کوچک و دوست‌داشتنی را اعلام نمود. قرار شده که e تا تابستان ۲۰۲۰ برای عرضه آماده شود. خبر خوب در رابطه با این خودرو استفاده از فاکتورهای مثبت نسخه‌ی پیش‌تولید (پروتوتایپ) در نسخه‌ی نهایی است. البته خبر نسبتا بدی هم وجود دارد! قیمت و وزن این خودرو کمی بالا است.

قیمت پایه‌ی هوندا e در آلمان و بریتانیا به‌ترتیب حدودا ۳۰ هزار یورو و ۲۶ هزار پوند خواهد بود. مدل پایه‌ی مذکور به یک باتری کامپکت با ظرفیت ۳۵٫۵ کیلووات‌ساعت مجهز خواهد شد که می‌تواند با یک‌بار شارژ کامل سرنشینان را تا ۱۳۷ مایل (۲۲۰ کیلومتر) همراهی کند. هوندا e دارای حداکثر قدرت خروجی ۱۳۴ اسب‌بخار (یا ۱۵۲ اسب‌بخار درصورت ارتقای موتور) است. این خودرو از یک ویژگی شارژ سریع هم سود می‌برد که در مدت‌زمان ۳۰ دقیقه باتری را تا ۸۰ درصد پر می‌کند.

برای مقایسه، مدل پایه‌ی فولوکس‌واگن ID.3 (که آن هم در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۹ رونمایی شد) یک باتری ۴۵ کیلووات‌ساعتی دارد و می‌تواند تا ۲۰۵ مایل (۳۲۸ کیلومتر) به شارژدهی ادامه دهد؛ قیمتش هم با هوندا e برابر است. این‌ها درحالی است که رقیب آمریکایی این خودروها یعنی تسلا مدل ۳ ( که البته گران‌تر و بزرگ‌تر است)، یک باتری ۵۰ کیلووات‌ساعتی و توانایی پیمایش ۲۴۰ مایل (۳۸۴ کیلومتر) را به خریدارانش ارائه می‌کند.

ویژگی دیگری که در هوندا e خودنمایی می‌کند دوربین‌هایی است که بجای آینه‌های جانبی به ایفای نقش می‌پردازند و تصویر را به نمایشگرهای ۶ اینچی انتهای نمایشگر اصلی کابین می‌فرستد. لازم به ذکر است که e دارای داشبوردی با ۵ نمایشگر است! دو نمیاشگر ۱۲٫۳ اینچی LCD لمسی در مرکز سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو وجود دارد. به‌عنوان صفحه‌ی کیلومترشمار و دورسنج، هوندا از یک نمایشگر ۸٫۸ اینچی استفاده کرده است.

ویژگی جالب دیگر e فعال‌سازی دستیار شخصی هوندا با گفتن عبارت «Okay Honda» است که کاملا در اختیار راننده خواهد بود. در آخر، سرویس و نرم‌افزار «My honda Plus» به کاربر اجازه‌ی تنظیم هوای درون کابین، نظارت بر وضعیت امنیتی خودرو و موقعیت مکانی آن و دسترسی دیجیتالی به خودرو (به‌منظور قفل یا باز کردن آن) را می‌دهد.

هوندا e یک خودروی EV با قیمتی زیر ۳۰ هزار پوند برای بازاری روبه‌رشد است. اگر به نظرتان این خودرو خیلی نادر خواهد بود یا مسافت‌قابل پیمایش با آن محدود است، بهتر است که صبر کنید چون گزینه‌های بزرگ‌تر و بهتر همچنان در راه هستند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع