حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

چین به انتشار ارز دیجیتال خود نزدیک‌تر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بانک مرکزی چین تصمیم دارد که با تولید رمزارزی چینی، از حاکمیت پولی خود محافظت کند.

رویترز به نقل از یکی از مقامات دولت چین اعلام کرد که بانک مرکزی چین مشغول کار روی رمزارزی مشابه لیبرا است. لیبرا نام رمزارزی است که فیسبوک در حال پیاده‌سازی آن است.

از سال ۲۰۱۴، گروهی از کارشناسان بانک مرکزی چین مشغول مطالعه‌ی ارزهای دیجیتال هستند و به نظر می‌رسد تلاش‌های آن‌ها بالاخره در ماه‌های اخیر به نتیجه رسید. ماه گذشته، مو چانگ‌چون، معاون مدیر بخش پرداختی‌های بانک خلق چین (People’s Bank of China)، اعلام کرد که ارز دیجیتال رسمی چین تقریبا آماده شده است.

در ادامه بخوانید:

جزئیاتی درباره‌ی رمزارز چینی‌ها در دست نیست؛ اما به‌نظر می‌رسد که ارز جدید درست مانند لیبرا برای حفظ ارزش خود نیازمند یکی از ارزهای متداول است. لیبرا با سبدی از ارزهای مرسوم ازجمله دلار و یورو پیوند خورده است؛ ولی، پشتیبانی از ارز دیجیتال چین به عهده‌ی یوان گذاشته شده است.

مو اعلام کرده که طراحی کریپتوکارنسی چین به‌گونه‌ای انجام شده است تا «از حاکمیت پولی و وضعیت ارز قانونی ما محافظت کند». مقامات دولتی در ایالات متحده و کشورهای دیگر ابراز نگرانی کرده‌اند که در صورت ورود لیبرا به تراکنش‌های مالی بازار، خواهد توانست حاکمیت ارزهای متعارف مورد حمایت دولت‌ها را در معرض تهدید قرار بدهد.

مو می‌گوید ارز چینی‌ها در پلتفرم‌های پیام‌رسانی چینی مانند WeChat و AliPay قابل‌استفاده است. البته، لیبرا نیز طوری طراحی شده است که در محصولات پیام‌رسانی خود فیسبوک استفاده شود. ارز دیجیتال چین توسط بانک مرکزی این کشور و مؤسسات مالی تأمین خواهد شد. رویترز به نقل از مو گزارش داده است که ارز دیجیتال چین قابلیت برقراری توازن میان امکان پرداخت به‌صورت ناشناس و ممانعت‌ از پولشویی را دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع