دوربین Fujifilm X-A7 برای عکاسان مبتدی عرضه شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

دوربین Fujifilm X-A7 محصول جدیدی است که شرکت فوجی فیلم آن را برای کسانی که تبحر چندانی در عکاسی ندارند و همچنین افراد تازه‌کاری که به دنبال عکاسی هستند عرضه کرده است.

عرضه شدن محصولاتی نظیر دوربین Fujifilm X-A7 شاید در نگاه نخست از نظر عده‌ای از افراد توجیه چندانی نداشته باشد. چرا که اکثر افراد مبتدی حداقل یک گوشی موبایل که مجهز به دوربین است را در اختیار دارند و توسط آن می‌توانند به ثبت تصاویر مورد نظر خود بپردازند یا حتی به کمک آن فیلم بگیرند. بنابراین در عمل نیاز چندانی به پرداخت هزینه‌ی اضافه و داشتن یک دوربین دیجیتال نخواهند داشت.

با این حال مسلما یک دوربین دیجیتال می‌تواند امکانات بیشتری را نسبت به گوشی‌های موبایل در اختیار افراد علاقه‌مند به هنر عکاسی قرار دهد. افرادی که با وجود علاقه به ثبت تصاویر مورد نظر خود هیچ سررشته‌ای از عکاسی ندارند. دوربین دیجیتال جدید فوجی فیلم نیز دقیقا برای همین دسته از افراد عرضه شده است.

دوربین Fujifilm X-A7 در ردیف آن دسته از ابزارهای عکاسی قرار می‌گیرد که با نام دوربین بدون آینه شناخته می‌شوند. دوربین‌های بدون آینه دوربین‌هایی هستند که با وجود پشتیبانی از لنزهای مختلف از وجود آینه برای بازتاب تصویر بی‌بهره‌اند.

دوربین Fujifilm X-A7 جدیدترین عضو از خانواده‌ی X شرکت فوجی فیلم به شمار می‌رود و یکی از ارزان قیمت‌ترین اعضای این خانواده نیز محسوب می‌شود. به دلیل آن‌که این دوربین کاربران مبتدی را به عنوان کاربر هدف مد نظر قرار داده است تمام ویژگی‌های آن نیز به شکل ساده و قابل دسترس طراحی شده است. به این معنی که از ویژگی‌های ظاهری و نوع طراحی این دوربین گرفته تا قابلیت دسترسی به امکانات آن، همه چیز از خصوصیات غیر پیچیده بهره می‌برد. به همین دلیل طراحان دوربین دیجیتال فوجی فیلم از تنظیمات متعدد قابل دست‌یابی روی بدنه‌ی آن کاسته و اکثر امکانات این دوربین را در رابط کاربری لمسی آن گنجانده‌اند.

دوربین Fujifilm X-A7

دسترسی به بسیاری از قابلیت‌های دوربین Fujifilm X-A7 از طریق یک نمایشگر ال سی دی جدید امکان‌پذیر است که در پشت این دوربین وجود دارد. صفحه نمایش یاد شده یک نمایشگر ۳٫۵ اینچی با نسبت ابعاد ۱۶:۹ است که موجب می‌شود تصاویر و ویدیوهای ثبت شده توسط این دوربین بدون نیاز به کاهش اندازه قابل نمایش باشد. علاوه بر آن نوع طراحی این صفحه نمایش لمسی به صاحبان دوربین دیجیتال فوجی‌ فیلم اجازه می‌دهد تا بتوانند به شکل ساده‌تر و کم دردسرتری به ثبت تصاویر سلفی بپردازند.

دوربین دیجیتال جدید فوجی فیلم از وجود یک لنز ۲۴٫۲ مگاپیکسلی با سنسور APS-C بهره می‌برد. بنابر تایید طراحان این دوربین میزان پارامتر تشخیص وضع آن حدود ۸٫۵ برابر بیشتر از عضو پیشین خانواده‌ی X یعنی دوربین Fujifilm X-A5 است. این دوربین همچنین از قابلیت ردیابی چهره و ره‌گیری چشمان سوژه‌های زنده‌ی عکاسی بهره می‌برد. قابلیتی که فرایند ثبت تصویر از این سوژه‌ها را برای عکاسان مبتدی و تازه‌کار آسان‌تر می‌کند.

دوربین Fujifilm X-A7 مانند بسیاری از همتایان امروزی خود تنها از قابلیت ثبت تصویر بهره نمی‌برد و به کمک آن می‌توان ویدیو نیز ضبط کرد. برخورداری از قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت ۴K موجب می‌شود که کاربران بتوانند فیلم‌های باکیفیتی را توسط این دوربین ضبط کنند. در مجموع آن‌ها از این امکان برخوردارند تا ویدیوهایی با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ فریم ۳۰ فریم در ثانیه را توسط این دوربین دیجیتال به ثبت برسانند.

البته میزان فیلم‌برداری توسط این دوربین با کیفیت یاد شده دارای محدودیت است و کاربران نمی‌توانند ویدیوهایی طولانی‌تر از ۱۵ دقیقه و ۳۰ دقیقه را توسط این دوربین تهیه نمایند. با این حال امکانات مربوط به فیلم‌برداری با کیفیت ۴K در این دوربین نسبت به اعضای پیشن خانواده‌ی X  فوجی فیلم با بهبود مناسبی همراه بوده است.

دوربین Fujifilm X-A7

علاوه بر قابلیت‌ها و امکاناتی که به آن اشاره شد دوربین جدید فوجی فیلم از قابلیت جدیدی به نام Bright Mode نیز بهره می‌برد. به کمک این قابلیت عکاسان حرفه‌ای می‌توانند از وجود تکنیک HDR در تصاویر خود بهره ببرند و تصاویر شفاف‌تر، زنده‌تر و واضح‌تری را به کمک این دوربین به ثبت برسانند. این فرایند به شکل کاملا خودکار و بدون آن‌که عکاس نیازی به ایجاد تغییر خاص در تنظیمات دوربین دیجیتال خود داشته باشد قابل انجام خواهد بود.

همچنین قابلیت‌های دیگری نیز در دوربین Fujifilm X-A7 وجود دارد که این امکان را برای کاربران بی‌تجربه فراهم می‌کند تا بتوانند بدون نیاز به برخورداری از توان بالای عکاسی و آشنایی با فوت و فن حرفه‌ای این هنر سوژه‌های مورد نظر خود را شکار کنند.

پس از ثبت تصاویر مورد نظر می‌توان آن‌ها را از طریق کابل USB-C به کامپیوتر یا لپ‌ تاپ انتقال داد. علاوه بر آن دوربین دیجیتال فوجی فیلم از قابلیت ارتباطی بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب می‌توان به صورت بی‌سیم و بدون نیاز به استفاده از کابل دست و پاگیر تصاویر یا ویدیوهای ثبت شده را به گوشی همراه یا لپ تاپ انتقال داد.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که دوربین دیجیتال جدید شرکت فوجی فیلم با قیمتی معادل ۷۰۰ دلار به بازار عرضه شده است. این دوربین در چهار رنگ کرم، نقره ای، سبز و نقره‌ای تیره موجود بوده و خریداران می‌توانند علاوه بر دوربین و ملحقات آن لنز FUJINON XC F3.5- 5.6 OIS PZ مدل ۴۵ – ۱۵ میلی‌متر را به همراه تجهیزات مربوط به آن دریافت نمایند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع