حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

پاتریوت درایو SSD با رابط نسل چهارم PCIe و سرعت ۵GB/s عرضه می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت پاتریوت از حافظه‌‌ی ذخیره‌سازی SSD با نام  Viper VP4100 مبتنی بر استاندارد ارتباطی نسل چهارم PCIe رونمایی کرد که سرعت خواندنی تا ۵GB/s دارد

بخش گیمینگ شرکت پاتریوت (Patriot)  به‌صورت رسمی و چندین هفته زودتر از موعد مقرر،  اولین درایو SSD با رابط PCIe ۴ این شرکت را معرفی کرد. درایو ذخیره‌سازی Viper VP4100 SSD از کنترلر حافظه‌ای به نام PS5016-E16 استفاده می‌کند که نشان از محصولی رقابتی دارد. هرچند به واسطه‌ی استفاده از فِرم‌ور اختصاصی کمی با دیگر حافظه‌های E۱۶ تفاوت خواهد داشت.

Patriot Viper4100 PCIe 4 SSD

درایوهای ۱ و ۲ ترابایتی VP4100 با استفاده از کنترلر PS5016-E16 و تراشه‌های حافظه‌ 3D TLC NAND در رده‌ی درایوهایی با سرعت خواندن متوالی تا سقف ۵۰۰۰MB/s  و نوشتن متوالی تا سقف ۴۴۰۰MB/s و بیشینه‌ی سرعت خواندن یا نوشتن تصادفی ۸۰۰٫۰۰۰ عملیات در ثانیه (IOPS) قرار می‌گیرند. هرچند سرعت نوشتن متوالی درایو VP4100 به مقدار ۱۰۰MB/s کمتر از درایوهای مشابه با همین کنترلر است، اما این درایو قادر به اجرای ۵۰٫۰۰۰ عملیات خواندن یا نوشتن تصادفی بیشتر در ثانیه است که دادوستد مهندسی معقولی محسوب می‌شود؛ زیرا سرعت خواندن/نوشتن تصادفی تأثیر بسزائی بر تجربه‌ی نهایی کاربران دارد.

Patriot Viper VP4100 SSD
ظرفیت 1 ترابایت 2 ترابایت
مدل VP4100-1TBM28H VP4100-2TBM28H
کنترلر Phison PS5016-E16 (PCIe 4.0 x4)
NAND Flash 3D TLC NAND
فرم‌فکتور، رابط M.2-2280, PCIe 4.0 x4, NVMe 1.3
سرعت خواندن متوالی ۵۰۰۰MB/s
سرعت نوشتن متوالی ۴۴۰۰MB/s
سرعت خواندن تصادفی ۸۰۰٫۰۰۰IOPS
سرعت نوشتن تصادفی ۸۰۰٫۰۰۰IOPS
قابلیت Pseudo-SLC Caching دارد
بافر DRAM ۱GB ۲GB
رمزگذاری TCG Opal  ندارد
مدیریت توان نامشخص
وارانتی ۵ ساله
شاخص MTBF (عمر مفید براساس ساعت کارکرد) نامشخص
شاخص TBW (عمر مفید براساس حجم کارکرد) ۱۸۰۰ ترابایت ۳۶۰۰ ترابایت
قیمت ۴۰۰ دلار ۶۰۰ دلار

سازنده برای اطمینان از کارکرد پایدار VP4100 در فشار کاری بالا، آن را به یک حسگر حرارتی و سینک خنک‌کاری آلومینیومی نیز مجهز کرده است.

Patriot Viper4100 PCIe 4 SSD

درایو Patriot Viper VP4100 SSD تحت پوشش وارانتی ۵ ساله بوده و در آینده‌ای نزدیک در دسترس قرار خواهد گرفت. برچسب قیمتی مدل ۱ ترابایتی ۴۰۰ دلار و مدل ۲ ترابایتی ۶۰۰ دلار خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع