نسل آینده آئودی RS4 به موتور پلاگین هیبریدی مجهز می شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – آئودی اطلاعات جدیدی در رابطه با یکی از محصولات آینده خود منتشر کرده است. نسل آینده آئودی RS4 به سیستم پلاگین هیبریدی مجهز می شود.

آئودی اسپرت هنوز از نسخه فیس لیفت خودروی RS4 رونمایی نکرده است؛ با این حال مدیر عامل این شرکت آلمانی اطلاعاتی در رابطه با نسل آینده آئودی RS4 در اختیار رسانه ها قرار داده است. این خودرو اوایل دهه آینده میلادی از راه می رسد. بر اساس اعلام Oliver Hoffman، این خودرو به موتور پلاگین هیبریدی مجهز می شود. آئودی اسپرت قصد دارد خودروهای آینده خود را به صورت الکتریکی (هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی) وارد بازار کند.

این استراتژی با معرفی خودروهای آئودی RS6 آوانت جدید و RS7 اسپرت بک کلید خورد. این محصولات اولین خودروهای آئودی RS محسوب می شوند که به سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی مجهز شده اند. آئودی اسپرت در حال افزایش تعداد محصولات خود است و تا پیش از پایان سال جاری میلادی از خودروهای RS Q3 و فیس لیفت RS4 رونمایی می کند. علاوه بر این محصولات، باید شاهد عرضه RS Q8 نیز باشیم.

آئودی RS4

نسل کنونی آئودی RS4 به یک موتور 6 سیلندر 2.9 لیتری با توربوشارژر دوقلو مجهز شده که در مدل فیس لیفت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در رابطه با قدرت تولیدی این موتور در مدل فیس لیفت اطلاعاتی منتشر نشده؛ با این حال قدرت آن در نسل کنونی برابر با 444 اسب بخار است. سرعت این خودرو در مدت زمان 4.1 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن نیز برابر با 280 کیلومتر بر ساعت است.

مدیر عامل آئودی علاوه بر انتشار اطلاعات در رابطه با نسل آینده آئودی RS4، به استفاده از موتور برقی در نسل آینده آئودی R8 نیز اشاره کرده است. هنوز نمی دانیم این خودرو به صورت هیبریدی و یا تمام الکتریکی وارد بازار می شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع