حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ادوبی پریمیر پرو برای تنظیم ویدئو با تمام شبکه‌های اجتماعی از AI بهره می‌برد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت ادوبی با ویژگی جدید Auto Reframe مجهز به AI در نرم‎افزار ادوبی پریمیر پرو، قصد دارد تا از خستگی ناشی از پروسه‌های طولانی ویرایش ویدئوها برای متناسب‌سازی آن‌ها با شبکه‌های مجازی بکاهد. برای مثال: اگر شما ویدئوی واحدی دارید و می‌خواهید تا آن را به‌عنوان پست در یوتیوب، اینستاگرام یا استوری اینستاگرام قرار دهید، مجبورید تا آن را متناسب با هر کدام از این موقعیت‌ها ویرایش کنید تا ویدئوی شما به درستی نمایش داده شود. ویژگی Auto Reframe به‌طور خودکار اتفاق درحال رخ‌دادن درون ویدئو را تشخیص می‌دهد و آن را با نسبت ویدئویی موردنظر شما می‌برد، مثلا: نسبت ۱:۱،  ۱۶:۹، عمودی یا … . این ویژگی در کنوانسیون پخش‌محتوای بین‌المللی رونمایی شد و از پلت‌فرم هوش‌مصنوعی ادوبی با نام «ادوبی سنسی» استفاده می‌‌کند.

ویژگی Auto Reframe نوعی افکت است که می‌توان از بخش timeline نرم‌افزار پریمیر به آن دسترسی داشت و کاربرانش می‌توانند از میان سه حالت حرکتی (Slow Motion، Faster Motion و Default) یکی را انتخاب کنند تا الگوریتم نرم‌افزار بداند که چقدر جنبش قرار است در ویدئو گنجانده شود. این افکت فریم‌های اصلی حرکت ویدئو را تشخیص می‌دهد تا جنبش‌های درون محتوای کاربر را دنبال کند؛ این کار به‌صورت دستی و با استفاده از fine-tuning هم انجام می‌شود. ویژگی مذکور حتی کار ساده‌ی متناسب‌سازی متن برای هر نسبت تصویری را هم انجام می‌دهد که باعث صرفه‌جویی زیادی در وقت ویرایشگران ویدئو خواهد شد.

ادوبی درحال افزودن ویژگی‌های بیشتری به سری نرم‌افزارهای Creative Cloud خود است و قصد دارد تا این کار با استفاده از پلت‌فرم‌های اجتماعی انجام دهد. پریمیر راش CC که نسخه‌ی رایگان نرم‌افزار ویندوزی پریمیر پرو در سیستم‌عامل‌های موبایل است، مخصوصا برای کاربران یوتیوب ساخته شد؛ این نرم‌افزار دارای گزینه‌های متعددی برای استخراج ویدئو، متناسب با شبکه‌های اجتماعی متفاوت مانند اسنپ‌چت، ایستاگرام، فیس‌بوک و توییتر است.

Auto Reframe سال بعد به‌همراه نرم‌افزار پریمیر پرو عرضه خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع