حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ارز دیجیتال لیبرا فیس بوک در نیمه دوم سال 2020 عرضه می شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – سرانجام پس از مدت ها، به نظر می رسد که سرنوشت پروژه ارز دیجیتال لیبرا فیسبوک مشخص شده است. این ارز در نیمه دوم سال 2020 وارد بازار می شود.

پس از این که قانون گذاران مختلف در سراسر جهان چندین ماه کمپانی فیسبوک را برای صرف نظر از ورود به دنیای ارز مجازی تحت فشار گذاشته بودند، بالاخره برتراند پرز، مدیر کل انجمن لیبرا طی مصاحبه با Les Echos اعلام کرد که این کمپانی قصد دارد تا در نیمه دوم سال 2020 ارز دیجیتال لیبرا را روانه بازار کند.

این مصاحبه درست چند روز پس از صحبت های تند مقامات فرانسه علیه این ارز صورت گرفت. در روزهای گذشته، وزیر اقتصاد و دارایی کشور فرانسه بیان کرد که به هیچ وجه اجازه نمی دهند که ارز مجازی لیبرا وارد کشور فرانسه شده و اقتصاد آن ها را تحت الشعاع خود قرار دهد.

ارز دیجیتال لیبرا

ارز دیجیتال لیبرا که توسط کمپانی فیسبوک توسعه داده شده است، برای سهولت دسترسی اشخاص حقیقی در سراسر جهان به سرویس های مالی عرضه می شود. این ارز همانند ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین، قیمت بی ثبات نخواهد داشت، بلکه توسط ارز فیات کشورهای مختلف همچون دلار آمریکا، یورو، ین ژاپن، پوند انگلیس و دلار سنگاپور پشتیبانی می شود.

لازم به ذکر است؛ ارز دیجیتال لیبرا فیسبوک توسط یوان چین حمایت نخواهد شد. مارک وارنر، سناتور آمریکایی در این باره اظهار داشت که ممکن است کشور چین برای اضافه کردن RMB به سبد ارزهایی که از این استیبل کوین حمایت می کنند، به فیسبوک آورد، اما ورود آن تاثیر منفی روی دلار آمریکا خواهد گذاشت.

فیسبوک مدت هاست که چالش های قانونی و حقوقی زیادی در رابطه با این ارز پشت سر گذاشته است. چرا که کشورها از تاثیر آن روی ارز و اقتصاد خود واهمه دارند. پرز بر این باور است که مسائل قانونی این ارز مجازی تا پیش از زمان عرضه رسمی آن حل خواهد شد. در واقع کمپانی فیسبوک نزدیک به یک سال برای حل این چالش ها زمان گذاشته تا زیرساخت های لازم برای عرضه آن را به پایان برساند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع