حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مشخصات احتمالی سرفیس پرو 7 به اینترنت راه پیدا کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – مشخصات احتمالی CPU و ظرفیت حافظه تبلت های سرفیس پرو 7 در اختیار رسانه ها قرار گرفت. ظاهرا این محصول به سی پی یو Core i3 SKU مجهز می شود.

رویداد سخت افزاری شرکت مایکروسافت در تاریخ 2 اکتبر، ساعت 10 صبح به وقت محلی و در شهر نیویورک برگزار می شود. یکی از محصولاتی که قرار است در این رویداد از آن رونمایی شود، تبلت سرفیس پرو 7 است. وب سایت آلمانی WinFuture اطلاعات مربوط به ظرفیت حافظه و CPU این تبلت ها را در اختیار ما گذاشته که به شرح زیر هستند:

  • مایکروسافت سرفیس پرو 7 مجهز به پردازنده Core i3 اینتل، حافظه رم 4 گیگاباتی، حافظه SSD 128 گیگابایتی.
  • مایکروسافت سرفیس پرو 7 مجهز به پردازنده Core i5 اینتل، حافظه رم 8 گیگاباتی، حافظه SSD 128 گیگابایتی.
  • مایکروسافت سرفیس پرو 7 مجهز به پردازنده Core i5 اینتل، حافظه رم 8 گیگاباتی، حافظه SSD 256 گیگابایتی.
  • مایکروسافت سرفیس پرو 7 مجهز به پردازنده Core i7 اینتل، حافظه رم 16 گیگاباتی، حافظه SSD 256 گیگابایتی.
  • مایکروسافت سرفیس پرو 7 مجهز به پردازنده Core i7 اینتل، حافظه رم 16 گیگاباتی، حافظه SSD 512 گیگابایتی.

ظاهرا سرفیس پرو 7 به بازگشت Core i3 SKU اشاره می کند. این پردازنده قبلا با نام Core m3 در تبلت پرو 5 نیز به کار رفته است. طبق گزارش لو رفته از یک بنچمارک، تبلت سرفیس گو از پردازنده m3-8100Y استفاده می کند. پس می توان حدس زد که سرفیس گو و سرفیس پرو 7 دارای چیپست های مشابه هستند. ولی با توجه به اینکه سرفیس پرو 7 قرار است با CPU های نسل دهم اینتل عرضه شود، هنوز مشخص نیست از کدام چیپست بهره می برد.

کامت لیک یک چیپست 14 نانومتری با گرافیک UHD و آیس لیک یک چیپست 10 نانومتری با گرافیک آیریس پلاس است. بنابراین با فرض تعلق به سری Y اینتل Core i3، می تواند یکی از گزینه های Corei3 1000G1 ،Core i3-1000G4 و یا Core i3-10110Y باشد. پردازنده های Core i5 و Core i7 معمولا متعلق به سری U هستند.

نکته قابل توجه برای محصول جدید مایکروسافت، عدم بهره مندی از حافظه SSD یک ترابایتی است. این احتمال وجود دارد که این نسخه وارد بازارهای اروپایی نشود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع