حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

همکاری اچ تی سی و بیت کوین برای پشتیبانی گوشی Exodus 1 از رمز ارز

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت اچ تی سی قصد دارد کار صاحبان گوشی Exodus 1 را برای استفاده از رمز ارز یا همان Crypto Currency و تعامل با بیت کوین آسان کند. از همین رو به زودی شاهد همکاری‌ نزدیک اچ تی سی و صاحبان اصلی بیت کوین یعنی مدیران بیت کوین دات کام در این زمینه خواهیم بود.

گوشی Exodus 1 یکی از پرچمداران اخیر شرکت اچ تی سی به شمار می‌رود که در ماه‌های پایانی سال گذشته به بازار عرضه شد و هنوز تولد یک سالگی خود را جشن نگرفته است. حال خبر می‌رسد که این گوشی به موجب همکاری مشترکی که به تازگی میان اچ تی سی و بیت کوین دات کام شکل گرفته است، به شکل مستقیم و بی‌واسطه از رمز ارز و به طور ویژه از ارز مجازی بیت کوین پشتیبانی خواهد نمود.

به این ترتیب گوشی Exodus 1 می‌تواند مخاطبان تازه‌ای بیابد و از میان بیش از چهار میلیون نفری که به حساب مجازی رمز ارز دسترسی دارند و از وجود آن بهره می‌گیرند برای خود مشتریان جدیدی دست و پا کند.

تا پیش از این کسانی که قصد داشتند به کمک تلفن هوشمند یا تبلت خود به تعامل با رمز ارز بپردازند و به عنوان مثال از ارز مجازی بیت کوین برای داد و ستد استفاده کنند، قبل از انجام هر کاری باید به فروشگاه مجازی گوشی خود مراجعه می‌کردند و از طریق آن به نصب اپلیکیشن اختصاصی مربوط به حساب مجازی بیت کوین روی تلفن هوشمند یا تبلتشان می‌پرداختند.

گوشی Exodus 1

اما در گوشی Exodus 1 نیازی به انجام این کار نیست. چرا که این گوشی به طور پیش فرض و بدون نیاز به نصب اپلیکیشن جداگانه، حساب مجازی یا همان کیف پول مجازی مربوط به ذخیره کردن ارز مجازی بیت کوین را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در واقع گوشی اچ تی سی نخستین تلفن هوشمندی است که امکان تعامل با رمز ارز را به شکل مستقیم و بی‌واسطه در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این امکان در قالب قابلیتی به نام Zion در اختیار کاربران گوشی Exodus 1 قرار می‌گیرد که از طریق آن می‌توانند به مدیریت دارایی‌های دیجیتال خود و تعامل با مجموعه اعتبار مبتنی بر رمز ارز بپردازند.

در این میان سران اچ تی سی و بیت کوین دات کام هر کدام در اظهارنظرهای جداگانه‌ای به ابراز خرسندی از این همکاری مشترک پرداختند. به عنوان مثال یکی از اعضای ارشد شرکت اچ تی سی به نام فیل چن به این موضوع اشاره کرده است که یکی از اهداف کلی او و همکارانش در تولید گوشی Exodus 1 سازگاری این محصول با ساختار عمومی بلاک چین و تطبیق‌پذیری با سرشت بنیادین و دگرگون شونده‌ی ماهیت پول در آینده بوده است.

از دید او به همین منظور است که سیستم Zion به صورت ساده و کاملا طبیعی از حساب مجازی بیت کوین در سخت افزار گوشی اچ تی سی پشتیبانی می‌کند تا امنیت بیشتری را برای کاربران در استفاده از رمز ارز فراهم نماید و علاوه بر آن در چیره شدن سیستم بلاک چین و ارز مجازی بیت کوین بر پلتفرم‌های پرداخت سنتی نقش مثبت و تاثیرگذار خود را ایفا کند.

گوشی Exodus 1

در سوی دیگر این قضیه مدیر مجموعه‌ی بیت کوین دات کام یعنی استفان راست نیز به ابراز خرسندی از این همکاری دو جانبه پرداخته و به این نکته اشاره کرده است که موضوعات مختلف موجود برای همکاری مشترک میان اچ تی سی و بیت کوین دات کام فراوان است.

در کنار او مدیر اجرایی بیت کوین دات کام نیز این موضوع را مطرح کرده است که همکاری مشترک با اچ تی سی به ارز مجازی بیت کوین این فرصت را می‌دهد تا بتواند در قالب پول الکترونیک و به صورت معماری شبکه‌ای همتا به همتا توسط کاربرانی که از گوشی Exodus 1 بهره می‌برند، مورد استفاده قرار بگیرد.

در مجموع به نظر می‌رسد که این نخستین گام در همکاری مشترک اچ تی سی و بیت کوین دات کام برای ترویج استفاده از رمز ارز باشد. به احتمال فراوان در ادامه شاهد ارائه شدن تخفیفات ویژه و مختلف برای آن دسته از افرادی خواهیم بود که هزینه‌های مربوط به گوشی Exodus 1 و خدمات مرتبط با آن را از طریق ارز مجازی بیت کوین پرداخت می‌کنند. همچنین برنامه‌هایی نیز برای عرضه شدن گوشی اچ تی سی در فروشگاه مجازی بیت کوین دات کام برای فروش وجود دارد. به این ترتیب با گذشت زمان باید انتظار همکاری‌های مشترک بیشتر و گسترده‌تری را میان اچ تی سی و بیت کوین دات کام داشت.

افزون بر آن این همکاری مشترک شاید بتواند شرکت اچ تی سی را تا حدی از رکود و حرکت در سراشیبی آشکاری که طی چند سال اخیر با آن دسته و پنجه نرم می‌کرد نجات دهد و مجال تازه‌ای برای حرکت دوباره به سمت موفقیت و سودآوری بیشتر توسط این شرکت باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع