حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

یپیش بینی مرگ ناشی از مشکلات قلبی توسط هوش مصنوعی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – محققان هوش مصنوعی با طراحی یک سیستم یادگیری ماشین (Machine Learning) توانسته اند وضعیت بیماران قلبی و عروقی را با دقت خیلی بالاتری نسبت به قبل ارزیابی کنند.

قابلیت های هوش مصنوعی در زمینه پزشکی هر روز در حال گسترش است و همواره باعث سهولت درمان و کمک به سلامتی انسان ها می شود. حال، هوش مصنوعی در جدیدترین تحقیقات می تواند خطرات ناشی از شرایط مرگبار قلبی که موجب تهدید سلامت و زندگی انسان می شود را پیش بینی کند. محققان دانشگاه MIT، با طراحی یک سیستم یادگیری ماشین به نام RiskCardio توانسته اند خطر مرگ به دلیل مشکلات قلبی و عروقی که باعث انسداد یا کاهش جریان خون می شوند را پیش بینی کنند. در واقع RiskCardio با دریافت داده های لازم طی 15 دقیقه، می تواند تعیین کند که آیا فرد در طی 30 روز یا حتی تا یک سال آینده به دلایل بیماری های قلبی فوت خواهد کرد یا خیر.

هوش مصنوعی

محققان در طی طراحی این سیستم یادگیری ماشینی از نتایج و آزمایش های گذشته استفاده کرده اند. در واقع داده های مربوط به ضربان قلب بیمارانی که زنده مانده اند به عنوان نتایج موفق و ضربان قلب بیمارانی که از دنیا رفته اند به عنوان نتایج خطرناک ثبت شده است. حال نتایج نهایی با میانگین پیش بینی از هر مجموعه ضربان قلب متوالی مقایسه و حاصل می شود.

با این حال، تا تکمیل نهایی این سیستم کارهای زیادی بایستی انجام شود؛ از جمله اصلاح اطلاعات مربوط به سنین بیشتر، پیشینه های قومی، جنسیت و موارد مختلف دیگر. به هر حال نتایج این آزمایش ها خیلی تاثیرگذار و گاها خطرناکند، از این رو بایستی خیلی دقیق باشند. ورود RiskCardio به دنیای پزشکی می تواند خیلی حیاتی باشد. با استفاده از آن، پرشکان می توانند به سرعت وضعیت بیمار را ارزیابی کرده و در مورد سطح درمان او، تصمیم مناسبی بگیرند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع