گوگل ۴ قابلیت جدید را برای اندروید تی‌وی معرفی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بدنبال عرضه تلویزیون اندرویدی موتورولا در هند، گوگل ویژگی‌های جدیدی را برای تلویزیون‌های اندروید ارائه کرده است.

عدم وجود وای‌فای در بسیاری از خانه‌های هند، باعث شده تا اتصال این تلویزیون‌ها به اینترنت دشوار شود. جایگزینی که برای این شرایط در نظر گرفته می‌شود استفاده از نقطه اتصال گوشی و اینترنت تلفن همراه است که باعث شده بسته‌های اینترنت مشترکین بسیار سریع به پایان برسد.

حالا گوگل ۴ ویژگی جدید را معرفی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد مصرف داده‌های گوشی را در هنگام استفاده از تلویزیون محدود کنند.

ویژگی اول دیتا سیور (Data Saver) است که با کاهش مصرف اینترنت موبایل، زمان تماشا را تا ۳ برابر افزایش می‌دهد. علاوه بر این هشدار دهنده دیتا نیز به کاربران اجازه می‌دهد تا بر میزان مصرف اینترنت خود نظارت کنند. راهنمای نقطه اتصال نیز به کاربران اجازه می‌دهد تا تلویزیون خود را بر مبنای اینترنت موبایل تنظیم کنید. ویژگی Cast in file نیز به کاربران اجازه می‌دهد تا محتوایی را که با گوشی دانلود کرده‌اند را بدون مصرف اینترنت بر روی تلویزیون خود مشاهده کنند.

طبق گفته گوگل تمام این قابلیت‌ها این هفته در هند برای دستگاه‌های اندروید تی‌وی عرضه می‌شود و در هفته‌های آینده شیائومی، تی‌سی‌ال و مارکیو (MarQ by Flipkart) آنها را دریافت خواهند کرد و سپس بصورت جهانی عرضه می‌شود.

ویژگی Cast in file نیز هم اکنون بعنوان بخشی از برنامه بتا در دسترس است و در هفته‌های آینده در اختیار همه کاربران قرار خواهد گرفت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع