هوآوی ساعت هوشمند GT2 را معرفی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

امروز در کنار گوشی میت ۳۰، ساعت Watch GT2 هوآوی نیز در مونیخ رونمایی شد.

این دستگاه دومین محصول پوشیدنی رده بالا هوآوی است که از سیستم عامل اختصاصی این شرکت استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد این دستگاه در صورت عرضه در آمریکا نیز با استقبال خوبی روبرو شود.

 طراحی، ابعاد و نمایشگر

ساعت GT2 هوآوی همانند نسل قبل بسیار زیبا و شیک است. طراحی شیشه سه‌بعدی و صفحه نمایش گسترده به این زیبایی افزوده است. البته این صفحه نمایش بدون مرز دقیقا شبیه صفحه نمایش بزل نیست. مدل ۴۲ میلیمتری از بسیاری از رقبای خود بهتر به نظر می‌رسد. صفحه منحنی و ضخامت ۹٫۴ میلیمتری در کنار یک قاب فلزی به شیک بودن این مدل کمک کرده است.

مدل بزرگتر ۴۶ میلیمتری از لحاظ ظاهری بیشتر شبیه به ساعت GT است. این ساعت دارای صفحه نمایش ۱٫۳۹ اینچی آمولد با وضوح ۴۵۴X454 پیکسل، طیف رنگی گسترده و پنل ال‌سی‌دی فوق باریک است.

پردازنده، عمر باتری و ویژگی‌های دیگر

هوآوی در این دستگاه از پردازنده Kirin A1 استفاده کرده است. طبق ادعای هوآوی این پردازنده دارای واحد پردازش بلوتوث پیشرفته، واحد پردازش صوتی قدرتمند و ویژگی مصرف بسیار کم است. در کنار بازدهی بالا، هدف استفاده از این پردازنده کارآیی بالا در کنار مصرف کم انرژی و عمر باتری بالا بوده است.

انتظار می‌رود تا G2 در یک استفاده معمولی تا دو هفته و در حالت کلاسیک تا یک هفته نیازی به شارژ نداشته باشد.

البته این اعداد بسیار خوشبینانه و در حالتی است که استفاده بسیار کمی از دستگاه داشته باشید، اما بطور قطعی می‌توان گفت که عمر باتری بین ۱۵ تا ۳۰ ساعت است. هوآوی انتظار دارد تا هر دو سری ۴۲ و ۴۶ میلیمتری در حالت ورزشی و ردیابی GPS دوام بالایی داشته باشند.

در کنار این موضوع عناوینی که GPS بصورت مستقل دارد نیز بسیار خوشحال کننده است. لیستی که شامل ویژگی‌های سلامتی و ردیابی فعالیت‌ها که خود شامل نظارت بر ضربان قلب، پایش کیفیت خواب، نظارت بر ۱۹۰ نوع اطلاعات برای ۱۵ ورزش مختلف، اعم از دویدن و دوچرخه‌سواری گرفته تا دویدن و دوچرخه زدن در خانه می‌شود.

این ساعت می‌تواند بدون اثر گذاشتن بر روی عمر باتری، هر ۱۰ دقیقه ضربان قلب شما را ثبت کند. همچنین می‌تواند با دنبال کردن الگوی خواب و تنفس، اطلاعات دقیقی از وضعیت سلامتی شما را با استفاده از برنامه سلامتی گوشی اندرویدتان در اختیار شما بگذارد.

اگر چه ساعت GT2 هواوی به مانیتور ECG و یا تشخیص افتادن مجهز نیست، اما مهارتهای بهبود سلامتی که شامل تشخیص افت ناگهانی ضربان قلب و نارسایی قلبی می‌شود و تکنولوژی TruRelax که با یادآوری ایستادن و حرکت کردن برای رفع استرس عمل می‌کند، نکات مثبت این ساعت است.

چیپست A1 امکان تماس تلفنی را نیز به کاربر می‌دهد. البته این ساعت بصورت مستقل توانایی برقراری تماس را ندارد و می‌توانید تا فاصله ۱۵۰ متری آن را به گوشی خود وصل کنید و تماس‌های دریافتی را بر روی ساعت پاسخ دهید.

قیمت و زمان عرضه

قیمت نسخه ۴۲ میلیمتری ساعت ۲۲۹ یورو و نسخه ۴۶ میلیمتری ۲۴۹ یورو خواهد بود. هر دو مدل از ماه اکتبر وارد بازار می‌شوند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع