راهنمای خرید آیفون‌های سال ۲۰۱۹

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پس از چند ماه شایعه و خبر، بالأخره اپل از گوشی‌های جدید سال ۲۰۱۹ خود رونمایی کرد. حالا باید دید آیا این آیفون‌ها ارزش خرید دارند و اگر این دستگاه‌ها را خریداری کردیم، نسبت به مدل‌های سال‌های قبل چه امکانات بیشتری در اختیارمان قرار خواهد گرفت. البته تا زمانی که هر کدام از این آیفون‌ها بررسی نشده‌اند نمی‌توانیم نظر قطعی در مورد کیفیت‌شان بدهیم ولی در حال حاضر بد نیست پیش‌زمینه‌ای داشته باشیم تا اگر طرفداران سرسخت کمپانی آمریکایی می‌خواستند یکی از آیفون‌های سال ۲۰۱۹ را بخرند ببینند آیا منطقی است پول خود را برای چنین گوشی خرج کنند یا خیر.

شیوه طراحی جدید در آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو

اپل برای نامگذاری محصولات امسالش سراغ شیوه جدیدی رفته و همه افراد باید بهترین آیفون‌های تازه وارد امسال را آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس بنامند تا دیگر خبری از اعداد و عبارات یونانی و رومی در گوشی‌های اپل نباشد.

با نگاه کردن به نمای جلویی دو آیفون پیشرفته امسال، متوجه می‌شویم که تفاوت خاصی میان مدل ۱۱ پرو و ایکس اس وجود ندارد زیرا هر دو از نمایشگر ۵٫۸ اینچی بهره می‌برند. ضمن اینکه صفحه نمایش آیفون ۱۱ مکس هم ۶٫۵ اینچی است. دیگر مورد درباره دستگاه‌های امسال اینکه از پنل‌های XDR رتینا از نوع OLED استفاده می‌کنند که بنا بر ادعای خودِ اپل میزان روشنایی آن هنگام مواجهه با نور خورشید به ۸۰۰ نیت می‌رسد و زمانی که محتواهای HDR10 را پخش می‌کنیم این عدد به ۱۲۰۰ نیت افزایش می‌یابد. همچنین باید یادآور شد که مدل ایکس اس مکس نیز از میزان روشنایی ۷۲۵ نیت بهره می‌برد.

آیفون ۱۱ هم درست مانند آیفون XR از نمایشگری ۶٫۱ اینچی و LCD استفاده می‌کند.

سمت راست: آیفون ۱۱ پرو مکس و سمت چپ: آیفون ایکس اس مکس

 

ناچ موجود در آیفون‌های امسال اپل محل قرارگیری دوربین TrueDepth است که در مقایسه با لنز گوشی‌های پارسال این شرکت که ۷ مگاپیکسلی بود، امسال به ۱۲ مگاپیکسل رسیده تا Face ID هم سریع‌تر شده باشد و هم از زوایای بیشتری افراد را بشناسد.

رنگ‌بندی آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس نیز چیز خاصی ندارد زیرا تا کنون به رنگ خاکستری، سبز یشمی، طلایی و نقره‌ای تولید شده‌اند. در قاب پشتی یک پوشش شیشه‌ای مات به کار رفته تا افراد راحت‌تر بتوانند گوشی را بگیرند و مانند نمونه‌های درخشان نور را منعکس نکنند. در مورد آیفون ۱۱ هم بگوییم که رنگ‌های بنفش و سبز آن قرار است جایگزین نمونه‌های نارنجی مسی و آبی آیفون XR گردند.

یکی از مهمترین مواردی که آیفون‌های امسال نسبت به آیفون‌های پارسال برتری دارند، دوام باتری است. برای مثال، باتری مدل ۱۱ پرو نسبت به آیفون ایکس اس ۴ ساعت بیشتر دوام خواهد آورد و مدل ۱۱ پرو مکس نیز در مقایسه با آیفون ایکس اس مکس ۵ ساعت بادوام‌تر خواهد بود. ضمن اینکه خریداران این گوشی‌ها می‌توانند آنها را با شارژر ۱۸ واتی تعبیه شده در جعبه شارژ نمایند. متأسفانه علی‌رغم شایعاتی که شنیده می‌شد، هیچ اثری از تکنولوژی شارژ معکوس در این آیفون‌ها به چشم نمی‌خورد.

باتری آیفون ۱۱ هم نسبت به منبع نیروی آیفون XR بیش از ۱ ساعت دوام می‌آورد تا در نهایت بتواند ۱۷ ساعت فیلم پخش کند.

شایعاتی که در مورد دوربین می‌شنیدیم، تقریباً همگی به واقعیت پیوستند به طوری که در آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس ویژگی حالت شب برای عکسبرداری در شرایط کم نور قرار داده شده و دوربین زاویه گسترده هم در عقب جای‌گیری کرده است.

پیش از این شاهد حضور لنزهای زاویه گسترده در گوشی‌های اندرویدی بسیاری بوده‌ایم که در مدل‌های هوآوی پی ۳۰ پرو و گلکسی نوت ۱۰ پلاس کیفیت بالایی داشت اما برای نخستین بار است که اپل از چنین سنسوری در یکی از محصولاتش استفاده می‌کند. به این نکته توجه داشته باشید که تمامی تصاویر گرفته شده با لنزهای زاویه گسترده موجود در هر کدام از گوشی‌های نامبرده می‌تواند از نظر کنتراست و کیفیت رنگ متفاوت باشد. اپل در یک قسمت از وب‌سایت خود که به آیفون ۱۱ پرو مربوط است، در مورد چگونگی تنظیم نورپردازی و تعادل رنگ سفید توسط سه دوربین موجود صحبت کرده بنابراین اگر ادعاهای این کمپانی آمریکایی درست از آب درآیند، مطمئناً می‌توانیم تصاویری بگیریم که بسیار باکیفیت هستند.

با توجه به شرایط نور محیط اطراف، حالت شب به صورت اتوماتیک روشن می‌شود. ضمن اینکه گوشی‌های اپل می‌توانند در آن واحد چند عکس بگیرند و سپس همه آنها را ترکیب نمایند و میزان کنتراست و کیفیت‌شان را تنظیم کنند. مالک سیستم عامل iOS همچنین ادعا دارد که حالت HDR هوشمند در مقایسه با گزینه موجود در گوشی‌های قدیمی‌تر پیشرفت کرده است.

یکی دیگر از گزینه‌های جذاب دوربین آیفون‌های ۲۰۱۹، قابلیت Deep Fusion نام دارد که قرار است از طریق بروزرسانی نرم‌افزاری و در فصل پاییز به گوشی‌های خانواده آیفون ۱۱ بیاید تا بتواند نویز تصاویر را کاهش دهد.

مقاومت بالای آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو

اپل هر ساله مقاومت محصولاتش را افزایش می‌دهد و این‌بار هم همین اتفاق برای سه مدل سال ۲۰۱۹ افتاده است. در کنفرانسی که برگزار شد، این شرکت اعلام کرد که مدل‌های ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس چه در قاب جلو و چه در قاب پشت، به مستحکم‌ترین پوشش شیشه‌ای موجود در یک گوشی هوشمند تجهیز شده‌اند.

آیفون‌های پارسال در مقایسه با گوشی‌های سال ۲۰۱۷ بسیار محکم‌تر شده بودند به طوری که آیفون ایکس اس بعد از اینکه چندین بار از ارتفاع پرتاب شد تنها کمی خراش برداشت و باد کرد و اصلاً نشکست. البته اوضاع برای آیفون XR کمی فرق داشت زیرا دوربین آن بعد از چهار بار افتادن شکست. با این تفاسیر، انتظار داریم گوشی‌های امسال رکورد بهتری از خود به ثبت برسانند.

گفته می‌شود مدل‌های ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس را می‌توانیم در اعماق ۴ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه نگه داریم که این یعنی پیشرفت ۲ متری و ۳۰ دقیقه‌ای در مقایسه با ایکس اس و ایکس اس مکس. لازم به ذکر است که در برخی آزمایش‌های غیررسمی، آیفون ایکس اس مکس توانسته بود در اعماق ۸ متری هم جان سالم به در ببرد و آسیبی به آن وارد نشود.

ویژگی‌هایی که در آیفون‌های امسال حضور ندارند

طرفداران لمس سه بعدی مطمئناً اولین کسانی هستند که از شنیدن عدم پشتیبانی از لمس سه بعدی در آیفون‌های امسال، ناراحت می‌شوند. گروه دیگر نیز علاقه‌مندان به فناوری شارژ معکوس یا بیسیم هستند که دل خود را به شایعات گرم کرده بودند ولی حالا می‌بینند خبری از این تکنولوژی در آیفون‌های سال ۲۰۱۹ نیست. البته همه این دستگاه‌ها را می‌توانید با پدهای شارژر Qi شارژ کنید ولی امکان پر کردن باتری سایر دستگاه‌ها نظیر اپل واچ‌ها، ایرپادز و آیفونی دیگر با آنها وجود ندارد.

و در نهایت، مهمترین نقطه قوت آیفون ۱۱ امسال قیمت پایین‌تر آن است چرا که برای خرید مدل دارای حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی فقط باید ۶۹۹ دلار بپردازید و این یعنی ۵۰ دلار ارزان‌تر از آیفون XR که ۷۴۹ دلار ارزش داشت هرچند گفته می‌شود حالا با قیمت ۵۹۹ دلاری به فروش خواهد رسید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع