حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

شرکت Airbnb سال آینده میلادی عرضه عمومی می شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – بر اساس اخبار جدید، شرکت Airbnb سال 2020 به صورت عمومی عرضه می شود. استارتاپ Airbnb محبوبیت بالایی در سراسر دنیا دارد.

شرکت Airbnb اخیرا طی اقدام نادری اعلام کرده که قصد دارد در سال 2020 عمومی شود. این استارتاپ که برای اولین بار در سال 2008 شروع به کار کرد، در حال حاضر 30 میلیون دلار ارزش دارد و نام نویسی در آن از 8 گروه در میان بزرگ ترین هتل های جهان بیشتر است.

این شرکت به گفته خودش اخیرا به نحوی منطقی به آینده نگاه می کند. مدیران این شرکت ادعا کرده اند:

از آن جا که جامعه مشترکان ما رشد کرده، شرکت ما نیز به چنین موفقیتی دست یافته است. در نیمه دوم سال 2019، ایر بی ان بی بیش از 1 میلیارد دلار درآمد داشته است.

برنامه اولیه ایر بی ان بی این بود که در سال 2019 عرضه عمومی شود، همچون برنامه های دیگری مانند اوبر و لیفت. مدیرعامل این شرکت نیز در ماه مارس در رابطه با چنین برنامه ای صحبت کرده بود. او اظهار داشت:

اگرچه ایر بی ان بی این قابلیت را دارد که در سال 2019 عمومی شود؛ با این حال این برنامه احتمالا به سال 2020 موکول خواهد شد.

استارتاپ Airbnb

استارتاپ Airbnb به عنوان یک شرکت بازرگانی عمومی کماکان مسیر نامشخصی را پیش روی خود دارد. این شرکت مخاطبان کمتری نسبت به برنامه هایی همچون اوبر و لیفت دارد، بنابراین سرمایه گذاران ممکن است علاقه کمتری از خود نشان دهند. شرکت دیگری در سیلیکون ولی به نام WeWork نیز قصد داشت در سال 2019 عرضه عمومی شود؛ با این حال این شرکت نیز به دلیل عدم اطمینان در سرمایه گذاری ها، این برنامه را به سال آینده موکول کرده است.

با این همه برخلاف اکثر استارتاپ ها، ایر بی ان بی می تواند از طریق عمومی شدن سود بسیاری کسب کند. این شرکت توانست در سال 2019 برای دومین بار در تاریخ فعالیت خود سودی بیش از 1 میلیارد دلار کسب کند. این شرکت همچنین HotelTonight و شرکت مسافرتی Urbandoor را در سالی که گذشت ،خریداری کرد. با این حال، کماکان نگرانی های مختلفی در رابطه با عمومی شدن این شرکت وجود دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع