آپدیتی برای مقابله با روبوکال‌ها در اپل که البته بی فایده است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

این روزها روبوکال‌ها تبدیل به یک معضل شده‌اند. اما شبکه‌های ارائه دهنده اینترنت در پایان به راه‌حلی برای رفع این مشکل دست یافته‌اند.

این مبارزه توسط تکنولوژی‌های STIR و SHAKEN انجام می‌شود که قرار است تا بررسی و تایید کنند که آیا تماس گرفته شده از یک شماره تلفن حقیقی است یا خیر.

اپل بالاخره پشتیبانی از STIR/SHAKEN را به iOS 13 اضافه کرد که می‌تواند خبر خوبی برای استفاده کنندگان باشد؛ چراکه میلیون‌ها دستگاه می‌توانند از این تکنولوژی برای بررسی و تایید شماره‌ها بهره ببرند. اما در این میان یک مشکل وجود دارد: اضافه شدن این قابلیت به اپل در واقع بی استفاده است، چراکه این دستگاه‌ها نمی‌توانند به شکلی مناسب روبوکال‌های ورودی را بررسی کنند.

در دستگاه‌های اندروید هنگامی‌ که شما یک تماس ناشناس دریافت می‌کنید، هم شما و هم شخص تماس گیرنده بر روی شبکه‌ای هستید که توسط STIR یا SHAKEN پشتیبانی و تایید صلاحیت می‌شوند. اگر تلفن همراه شما از این قابلیت پشتیبانی کند، اخطاری با توضیحات “تایید تماس گیرنده/ Caller Verified” دریافت خواهید کرد. آیفون‌ها در iOS 13 نیز این قابلیت را دارند، اما اپل اطلاعات و اخطار را بر روی صفحه نمایش نشان نمی‌دهد و تنها شماره و موقعیت مکانی تماس گیرنده به مانند سایر تماس‌ها روی صفحه نمایش داده خواهد شد.

اما حالا شما پس از دریافت تماس می‌توانید در iOS 13 بیابید که آیا تماس گرفته شده تایید می‌شود یا نه. این تاییدیه قرار است تا از طریق یک آیکون تایید در کنار هر تماس تایید شده در لیست تماس‌های ورودی قرار بگیرد. هرچند اضافه شدن این قابلیت به اپل شرایط را بهتر کرده، اما هدف اصلی این تکنولوژی کمک به افراد است تا بتوانند پیش از جواب دادن به تماس اطمینان حاصل کنند که آیا تماس دریافت شده تایید می شود یا نه. با توجه به شرایط قرارگیری این قابلیت در آیفون، تکنولوژی اشاره شده تقریباً برای کاربران آیفون بیهوده است.

شبکه‌های فعال در زمینه تایید صلاحیت تماس‌ها گفته‌اند که قرار است تا طی مذاکراتی با اپل این مسئله را حل کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع